خدایا کشور مرا از دروغ – جهل و تعصب و از بی ارزش شدن جان انسان بدور و پاک دار. | پژوهشهای ایرانی

خدایا کشور مرا از دروغ – جهل و تعصب و از بی ارزش شدن جان انسان بدور و پاک دار.

مذهب علیه مذهب  با بمب و مسلسل

یک بار دیگر جهل و تعصب  و باز هم در پاکستان  و عراق و سوریه – خاورمیانه در آتش جهل و تعصب می سوزد. هر روز خبر کشتار در عراق و سوریه – افعانستان و پاکستان  و مناطق مسلمان نشین به امری عادی تبدیل شده است  انگار نه انگار که  این جان انسانها است که گرفته می شود و خانواده ها و فرزندان و مادران چشم به راه  عزادار می شوند.

خدایا کشور مرا از دروغ – جهل و تعصب و  از بی ارزش شدن جان انسان بدور  و پاک دار. منسوب به یکی از پیران کهن 

دوباره  کشتار . این نه اولین بار و نه آخرین بار تروریستهای معروف یه اسلام گرا جان دهها انسان را گرفت.

جناح تروریستی سلفی های مسلمان آدم کشی را جایز می دانند همه انسانها  بغیر از متعصبین سلفی کافر و یا منافق هستند و باید کشته شوند بنظر آنها انسان هیچگونه کرامت و ارزشی ندارد بخصوص اگر غیر مسلمان باشد.

به گزارش خبرگزاری های خارجی 

روز جمعه، ۳۱ خرداد (٢١ ژوئن)، پلیس شهر پیشاور در پاکستان گزارش کرد که مسجد شیعیان در منطقه گلشن این شهر هدف حمله انتحاری قرار گرفته که در نتیجه آن، دست کم پانزده نفر کشته و بیش از بیست و پنج نفر دیگر زخمی شده اند.

شهر پیشاور در شمال غرب پاکستان و در نزدیکی مناطق قبیله نشین واقع شده است که از جمله مراکز فعالیت اسلامگرایان مسلح از جمله گروه‌های وابسته به طالبان و شبکه القاعده محسوب می شود.

این مسجد در داخل یک مدرسه دینی واقع شده است.اعدام سربازان

به گفته سخنگوی پلیس پیشاور، در حمله روز جمعه به این محل سه نفر شرکت داشتند که پس از نزدیک شدن به در ورودی مدرسه، مامور پلیس محافظ آن را به رگبار گلوله بستند و سپس یکی از آنان وارد مسجد شد.

این فرد پس از ورود به مسجد، مواد منفجره همراه خود را در میان جمعیت نمازگزارانی که برای انجام مراسم نماز جمعه در آنجا حضور داشتند منفجر کرد.

به گفته شاهدان عینی، تیراندازی بیرون از مسجد باعث وحشت و سراسیمگی حدود سیصد نمازگزار داخل مسجد شد و کوتاه مدتی پس از آن، انفجار مهیبی در وسط مسجد روی داد.

وضع مامور پلیس زخمی شده در اثر تیراندازی مهاجمان هم وخیم گزارش شده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله انتحاری روز جمعه را برعهده نگرفته است.

اختلاف فرقه ای

اختلاف فرقه ای بین مسلمانان شیعه و سنی و خشونت متقابل آنان در پاکستان سابقه طولانی دارد اما طی چند دهه اخیر، اختلاف و درگیری بین دو طرف شدت گرفته است.

اقلیت شیعیان پاکستان همواره از سوی ایران حمایت می شدند اما در گذشته، این حمایت جنبه علنی نداشت و شیعیان نیز معمولا از اقداماتی که باعث برانگیختن حساسیت اکثریت سنی شود خودداری می کردند.

انفجار حمله روز جمعه به مسجد شیعیان در پیشاور دهها کشته و زخمی برجای گذاشته است

 بروز رقابت بین حکومت روحانیون در ایران و حکومت های سنی مذهب منطقه، از عوامل تشدید خشونت متقابل در دهه های ١٩٨٠ و ١٩٩٠ بوده است.

طی سال گذشته میلادی، حمله به شیعیان در نقاط مختلف پاکستان شدت گرفت که به گفته دیده‌بان حقوق بشر، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر، به کشته شدن دست کم چهارصد نفر منجر شد.

از آغاز سال جاری، پاکستان شاهد حملات خونین‌تری بوده و از جمله روز شنبه هفته گذشته، اتوبوس حامل دانشجویان دختر در شهر کویته، واقع در جنوب غرب پاکستان، هدف انفجار قرار گرفت که چهارده نفر را کشت.

ساعاتی بعد، مهاجمان مسلح به بیمارستان محل بستری شدن زخمی های این انفجار حمله کردند و تعداد دیگری را به قتل رساندند.terrorist-attack

لشکر جنگوی، از گروه های تندرو سنی، مسئولیت حمله روز شنبه را برعهده گرفت و برخی از منابع، احتمال داده اند که این گروه در عملیات روز جمعه در پیشاور هم دست داشته است.

خشونت فرقه ای یکی از مشکلاتی است که دولت جدید پاکستان که به تازگی زمام امور را در دست گرفته با آن مواجه است.

گروه های شیعه در پاکستان دولت قبلی را به ناتوانی در حمایت از این اقلیت متهم می کردند و دولت جدید وعده داده است با خشونت فرقه ای برخورد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.