سندی که ما یکسال قبل در جاهای مختلف و در فلیکر و وبلاگها منتشر کردیم ایسنا تاره امروز آن را کشف کرد ! | پژوهشهای ایرانی

سندی که ما یکسال قبل در جاهای مختلف و در فلیکر و وبلاگها منتشر کردیم ایسنا تاره امروز آن را کشف کرد !

گاهی اوقات رسانه های گروهی حتی صدا و سیما  چیزهای بسیار مضحکی پخش می کنند  مثلا نقشه مالکیت ایران پیدا شد- حدیث بحر فارس کسف شد-  اولین کسی که …. 

و اما حالا این خبر 

 

نه این سند تازه است و نه  کشف شده  و نه خیلی بدرد یک محکمه حقوقی می خورد  مشابهه این خبر در روزنامه الاهرام همان زمان هم هست.  روزنامه هم 20 می است و نه 10 می 1970 اما مطلب خوب حدیثی را که رسانه ها از پیامبر اسلام نیز کشف کرده اند ما 8 سال پیش از آن سخن گفته ایم و خیلی چیزهای دیگر که چشم شما بصیرت نداشته تا آن را ببینید.

یک شماره از روزنامه کویتی «الرای العام» که در سال 1970 میلادی انتشار یافته، به‌تازگی مورد توجه قرار گرفته است، !!!!

چراکه در این روزنامه از «امضای قرارداد واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و کوچک به ایران» خبر داده شده است.

 persian-golf-document1

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس خبر این روزنامه کویتی، در این قرارداد حاکم «رأس‌الخیمه» اعلام کرده است که هیچ‌گونه حق مالکیتی در قبال این جزایر ندارد.

 

روزنامه کویتی «الرای العام» در شماره 2427 خود، در تاریخ 10 مه 1970 میلادی، در صفحه نخستش گزارشی مبنی بر واگذاری قطعی سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک به ایران را با این عنوان آورده است: «قرارداد تجاری جنجالی ایران و حاکم رأس‌الخیمه». همچنین در ادامه این مطلب تیترهای فرعی و انتقادی «القاسمی سه جزیره تحت سیطره خود را به ایران فروخت» و «وجه نقد و 20 اتومبیل لوکس قیمت نهایی سه جزیره خلیج فارس» آمده‌اند.

 

به گزارش شبکه خبری «براثای عراق» این سند تاریخی به‌وضوح نشان می‌دهد شیخ «صقربن‌سلطان القاسمی» حاکم «رأس‌الخیمه» که بعدها به کشور امارات پیوست، سه جزیره ابوموسی،‌ تنب بزرگ و تنب کوچک را طبق توافقی و به‌صورت قطعی به طرفیت «امیرعباس هویدا» نخست‌وزیر وقت ایران واگذار کرده است.

 

بنا بر این گزارش، هویدا به القاسمی قول داده بود که در صورت کشف شدن چاه نفت در این سه جزیره، مبالغی را به «رأس‌الخیمه» پرداخت کند.

 

روزنامه کویتی «الرای العام» یک هفته پیش از انتشار این خبر، در تاریخ دوم ماه مه 1970 میلادی نیز خبری مبنی بر موافقت کابینه ایران با استقلال بحرین به شرط عقب‌نشینی و خروج انگلیس از حوزه خلیج‌ فارس منتشر کرده بود. در آن زمان، علاوه بر رأس‌الخیمه،‌ بحرین،‌ قطر و عمان تحت استعمار انگلیس بودند. در واقع می‌توان گفت بین این دو خبر، یک ارتباط قابل تشخیص وجود دارد.

 

این روزنامه می‌افزاید: دولت ایران اکنون در جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک حضور مقتدرانه‌ای دارد و حتی پس از انتشار اخباری مبنی بر ادعای کشور امارات درباره مالکیت این جزایر، رییس‌جمهور ایران به این مناطق سفر کرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.