به گزارش اهرام جنگ سلفی و شیعی به مصر نیزکشیده شد 4 شیعه کشته شدند. تعصب و جهالت= کشتار- عقل و منطق = گفتگو | خلیج فارس

به گزارش اهرام جنگ سلفی و شیعی به مصر نیزکشیده شد 4 شیعه کشته شدند. تعصب و جهالت= کشتار- عقل و منطق = گفتگو

مورسی و اخوان المسلمین همانقدر به دمکراسی و حقوق اقلیت ها اعتقاد دارند که هیتلر  و استالین  اعتقاد داشت. از نظر اخوانی ها دمکراسی مساوی با کفر و زندیق است. انسانها هنگامی جانشان ارزش دارد که سلفی فکر کنند و سلفی بیندیشند.

اگر هنگامیکه سلفی ها شروع به کشتار قبطی ها کردند  سکوت نمی کردید و در رسانه های گروهی جمهوری اسلامی آن جنایات فجیع علیه فبطی ها را به تصویر می کشیدید امروز شاهدذ جنایات آنها علیه اقلیت دیگری بنام شیعه نبودید فردا معلوم نیست این موج توحش سرکش بسوی کدام افلیت روانه  خواهد شد 

کشتن انسان به جرم عقیده زشت و نفرت آور است در هرجا که باشد و علیه هر کس که باشد. کشتار اقلیت ها در هرجا که باشد را محکوم می کنیم و نفرت خود را از آدم کشی ابراز می داریم . انسان عزیز خدا است  هیچکس حق ندارد جان عزیز کرده خدا را با نام خدا بگیرید. 4 نفری که کشته شدند مخفیانه و بدور از تبلیغات در پستوی خانه خود  مراسم دینی برگزار می کردند متعصبین سلفی درهای خانه آنها را با تبر شکستند و به درون خانه آنها ریختند و کشتند. این رفتار وحشیانه با اصول انسانیت و حقوق بشر هیچگونه سازگاری ندارد. و از  نظر فعالین حقوق انسان بشدت محکوم استو مشابهه این عملیات در هرجای دیگر هم که اتفاق بیفتد نفرت انگیز است چه برعلیه قبطی ها و چه بر علیه اسماعیلی ها و چه علیه سلفی ها.

ما باید به انسانها  از منظر و بعد همنوع نگاه  کنیم و نه از عینک فرقه ای و مذهبی  .اگر اینگونه نگاه کنیم جهان بهتری خواهیم داشت.

 

terrorist-attack

سلفی ها در مصر با حمله به محله شیعیان در جیزه و آتش زدن خانه هایشان موجب کشتار ۴ شهروند شیعی مصر که شامل یک روحانی بلند پایه شیعی نیز شد.

 

     
رهیاب نیوز :گروه های سلفی مصر، یکشنبه شب ˝شیخ حسن شحاته˝ را به همراه سه تن دیگر از پیروان اهل بیت  از جمله برادر این عالم بزرگ را به قتل رساندندو جنازه آن ها را در شهر چرخاندند.

 

گروه های تکفیری و سلفی مصر با حمله به مراسم میلاد امام زمان  نزدیک قاهره، رهبر معنوی پیروان اهل بیت در مصر را به قتل رساندند.

تکفیری های مصر یکشنبه شب، «شیخ حسن شحاته» را به همراه سه تن دیگر از پیروان اهل بیت(ع) از جمله برادر این عالم بزرگ، به قتل رساندند.

منابع رسانه ای مصری تاکید کردند، گروه های افراطی با اجیر کردن عده ای چماق دار و اراذل و اوباش، از آنها خواستند با حمله به مراسم جشن پیروان اهل بیت (ع) به مناسبت میلاد امام زمان (عج) در روستای «زاویة أبومسلم» در منطقه هرم در استان “الجیزة” نزدیک قاهره، حاضران در این مراسم را به قتل برسانند.


 

م

 

بر اساس گزارش منابع بیمارستانی، به علت کشیده شدن اجساد بر روی زمین و گرداندن آنها در روستای ” زاویه ابومسلّم “، هویت یکی از افراد مزبور قابل شناسایی نیست و مقامات مصری دستور اجرای آزمایش “DNA” را صادر کرده اند.


 

 

صحنه جدیدی از کشتار یکشنبه ۲۳ ژوئن در مصر رخ داد. در این تصاویر مردانی تا سر حد مرگ مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و سپس بدن های بی جانشان در سطح خیابان ها کشیده می شود. همه آنها مسلمان های شیعه بودند.
این درام در روستای مقبره ابومسلم، در استان گیزه و در ۳۰ کیلومتری جنوب قاهره رخ داده است. صدها تن به منزل شخصی شیخ حسن شحاته، روحانی شیعه ۶۷ ساله ای که جلسه گردهمایی میان دیگر همکیشان خود در منزلش ترتیب داده بود، حمله کردند.
بر طبق گفته حازم براکه، فعال حقوق بشر حاضر در صحنه که در ویدئوی زیر دیده می شود، صدها نفر خانه شیخ حسن شحاته را محاصره کردند و زنان و افراد مسن در این میان مهاجمان را به حمله به شیعیان دعوت می کردند. تعداد زیادی پلیس هم در صحنه مستقر شده بودند ولی هیچ دخالتی نکردند. وقتی حازم براکه از یکی از فرماندهان پلیس دلیل منفعل بودنشان را جویا شد، این فرد رو به دوربین گفت : آنها ما را هم می کشند! (ویدئوی زیر)
  
 
 چند لحظه بعد تعدادی کوکتل مولوتف به سمت سقف خانه شیخ شحاته نشانه گرفته شد که این باعث آتش گرفتن طبقه اول خانه شد. در این موقع گروه دیگری از مهاجمین با ضربه های چکش به سمت خانه حمله کرده بودند. خواسته آنها تحویل گرفتن شیخ شحاته بود ولی افراد داخل خانه از این کار سر باز می زدند. در این لحظه بود که حمله اصلی به خانه آغاز شد: در آهنین آن شکسته شد، افراد داخل منزل به بیرون کشیده شدند و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.  از آنها در جا کشته شدند که شیخ شحاته یکی از آنها بود. چهارمین نفر، طبق گفته وزیر بهداشت مصر، در بیمارستان جان داد و هشت نفر دیگر زخمی شدند.
 اجساد کشته شدگان در ادامه روی زمین کشیده شد و واکنش حاضران را به دنبال داشت که فریاد می زدند اینها جاسوس بودند. حازم براکه همچنین بر این نکته تاکید می کند که مهاجمین به هم تبریک می گفتند: « با هم دست می دادند، همچنین به دست خودشان اجساد را تحویل پلیس دادند. پلیسی که حتی یکبار هم دخالت نکرد.»  روز سه شنبه پلیس نهایتا  چند نفری را در این رابطه دستگیر کرد.
 
 تصویر از حازم براکه
 
 بر طبق گفته این فعال حقوق بشر، این کشتار که نتیجه گفتار دعوت به خشونت بر ضد شیعیان است، هر روز بیشتر در مصر شنیده می شود. حازم براکه تعریف می کند که سه هفته پیش از این رویداد، خود او در خطبه ای در مسجد محله شرکت کرده بود که در آن شیعیان را به انحراف و « توهین به اصحاب پیامبر» محکوم می کرد. ( این یکی از اصلی ترین اتهاماتی است که از جانب اهل سنت متوجه شیعیان است.) در ادامه این اتفاق راهپیمایی های سلفی های ضد شیعه پشت سر هم برگزار شد.
 این حمله هم توسط سازمان های و هم کشور مصر محکوم شد. با این حال در میان گروه های اپوزیسیون، بسیاری انفعال رئیس جمهور محمد مرسی در مقابل بالا گرفتن سخنان نفرت آمیز را همچنان سرزنش می کنند. در ۱۵ ژوئن، در یک ورزشگاه شهر قاهره یک میتینگ حمایت از اپوزیسیون سوریه، که اکثرا سنی مذهب هستند، با حضور رئیس جمهور مصر برگزار شد. در این برنامه، دعوت به جهاد و سخنان ضد شیعه (علوی ها، که خانواده بشار اسد به آن تعلق دارند و یکی از شاخه های شیعه است) توسط شیوخ مصری شنیده شد، شعارهایی که خواستار شده بود، بدون آنکه واکنشی از جانب ریئس جمهور که عضو جریان اسلام گرای اخوان المسلمین است، دیده شود.
 بیشتر از ۹۰٪ از جمعیت مصر سنی مذهب و ۹٪ از آنها مسیحی قبطی هستند. با این که آمار مشخصی وجود ندارد ولی شیعیان مصر بین هفتصد هزار تا دو میلیون نفر در میان ۸۰ میلیون جمعیت کشور مصر تخمین زده شده اند.
 

سایت مصری “الیوم السابع”، به نقل از دادستانی کل این کشور تأکید کرد تحقیق نشان می دهد یکی از مقتولان، شیخ حسن شحاته است.

مرسی مسئول شهادت چهار شیعه در روستای ابومسلم است

محمد الدرینی موسس جمعیت اهل بیت مصر تاکید کرد: حوادث روستای ابومسلم که منجر به کشته شدن چهار نفر از شیعیان در روز یکشنبه به مثابه سرآغاز مرحله خونریزی است.

وی گفت: محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و  نظام اخوان المسلمین مسئول حوادث رخ داده است. نظام چشمان خود را بر این حوادث که در کشور جریان دارد بسته است و مملکت فاقد قانون است و هرج و مرج بر آن حاکم است.

راسم النفیس: قتل شیعیان پاکسازی‌نژادی است/مرسی باید محاکمه شود

«احمد راسم النفیس» رئیس حزب التحریر و از شیعیان سرشناس مصر گفت که قتل شیعیان که دیروز در روستای ابومسلم در الجیزه رخ داد، در راستای جنایت‌های پاکسازی نژادی و کشتار جمعی است.

وی تاکید کرد که «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر در این قضیه مسئول است و اگر دست به اقدامی نزند از مسئولیت خود شانه‌خالی کرده و باید در برابر دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.

قتل شیعیان نتیجه سخنان تحریک‌آمیز درباره عقاید دینی است

«محمد البرادعی» رئیس حزب الدستور و هماهنگ‌کننده جبهه نجات ملی معارض مصر تاکید کرد که حادثه قتل چهار نفر از شیعیان در روستای ابومسلم در نتیجه سخنرانی‌های تحریک‌آمیز علیه عقاید دینی است.

وی افزود: پیش از آنکه باقی مانده انسانیت خود را از دست دهیم باید نظام سیاسی و الازهر دست به اقدامی بزنند.

سخنگوی رسانه‌ای اخوان المسلمین: سکوت در قبال قتل شیعیان جایز نیست

«جهاد الحداد» سخنگوی رسانه‌ای جماعت اخوان‌المسلمین و مشاور حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی این جماعت با اشاره به اینکه نیروهای پلیس در زمان وقوع این حادثه سکوت کرده و تنها تماشاچی بوده‌اند، آن را شکست قانون و نظام دانست.

وی تاکید کرد: خشونت به هر شکلی که باشد نباید در برابر آن سکوت کرد و اگر پلیس شایستگی اجرای ماموریت خود را ندارد، دیگران مداخله کنند.

الحداد قتل چهار نفر از شیعیان را اقدامی حقیرانه دانست و تصریح کرد که سکوت نیروهای پلیس در این قضیه شکستی برای قانون و نظام است.

جنایت ضد شیعیان نتیجه اقدامات نادرست نظام حاکم است

«عمرو موسی» رئیس حزب الموتمر مصر گفت: جنایت فجیعی که در روستای ابومسلم برای هر انسانی اشمئزاز کننده است و قتل شیعیان و کشیدن اجساد آنها بر روی زمین نتیجه عملکرد دینی، نژادپرستانه و استفاده ابزاری از موضوعات مذهبی برای تحقق دستاوردهای سیاسی ناچیز است.

موسی افزود: همزیستی مسالمت آمیز باید برقرار شود و به مشکلات طایفه ای نباید دامن زده شود. نظام حاکم در حمایت از مردم شکست خورده است.

قتل شیعیان مورد قبول شرع و دین نیست

از سوی دیگر مراد علی سخنگوی حزب آزادی و عدالت گفت: حادثه روستای کفر ابومسلم در الجیزه و قتل  و شکنجه شیعیان مورد قبول دین و شرع نیست.

حادثه ابومسلم قابل بخشش نیست

عبدالله النجار یکی از تحلیلگران مصری نیز گفت: حادثه ابومسلم قابل بخشش نیست و مصر را در معرض درگیری های طایفه ای و مذهبی قرار می دهد.

وی افزود: تدابیری برای مجازات عاملان این جنایت فجیع باید اتخاذ شود تا در آینده شاهد تکرار آن نباشیم و اینکه افرادی که مخالفت مذهب اهل سنت باشند مورد هدف قرار گیرند فساد در روی زمین است.

نخست وزیر مصر قتل 4 شهروند شیعه را محکوم کرد

«هشام قندیل» نخست‌ وزیر مصر با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل چهار نفر از شیعیان، اظهار داشت که وی از نزدیک روند تحقیقات در باره این حادثه را برای اطمینان از شناسایی و مجازات عاملان آن پیگیری می‌کند.

حادثه ابومسلم جنایتی تمام عیار علیه شیعیان است

از سوی دیگر عبد الرحمن فارس عضو دفتر سیاسی حزب التیار مصر محمد مرسی را مسئول شهادت چهار شیعه در روستای ابومسلم در الجیزه دانست.

وی افزود: حادثه رخ داده علیه شیعیان جنایتی تمام عیار است که محمد مرسی رئیس جمهوری مسئول آن است زیرا در تجمع اسلام گرایان افراطی در قبال ناسزاها و تهدیداتی که علیه آنها شد سکوت اختیار کرد.

 

کشته شدن چهار شهروند شیعه مصری در روستایی در نزدیکی قاهره، واکنش  نهادها و مقامات مختلف حکومت ایران، از جمله وزارت امور خارجه، کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه را در پی داشت.

در همین زمینه علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران، نیز مکالمه‌ای تلفنی با همتای مصری خود داشت.

روز یکشنبه، در مراسم سالروز ولادت امام دوازدهم شیعیان در روستایی در نزدیکی قاهره، چهار مصری شیعه، توسط جمعیت خشمگینی که گفته می شود متعصبین سلفی بودند کشته شدند.

محمد  مرسی ، رئیس جمهوری مصر، از این رویداد به عنوان «جنایتی شنیع» نام برده و قول داده است که عدالت در این‌ باره اجرا شود.

An angry mob led by Salafist sheikhs torched and attacked houses of Shias in the small village of Zawyat Abu Musalam in Giza governorate Sunday afternoon, killing four citizens including a prominent shia figure.

 Angry Mob Beating A Shiite

Not less than 3000 angry locals attacked houses of Shias in the village Sunday afternoon after weeks of incitement by Salafist preachers, according to eyewitnesses.

Five houses were set on fire during the attack. Police are evacuating the rest of the Shia residents from the village.

“For three weeks the Salafist sheikhs in the village have been attacking the Shias and accusing them of being infidels and spreading debauchery,” Hazem Barakat, an eyewitness and photojournalist, told Ahram Online.

Barakat, who reported the incident live on Twitter, took photos and videos showing one of the Shias began dragged in the street after being beaten. “I saw several Shias stabbed several times while they were being dragged in some sort of public lynching,” said Barakat.

At least four have been killed according to the head of the Giza security directorate. According to eyewitnesses, there are not less than 30 badly injured Shias who have been transferred to hospital.

The death toll included 66-year-old Hassan Shehata, a prominent Shia figure who was jailed twice under former Egyptian president Hosni Mubarak for “contempt of religion.”

The police force came late according to eyewitnesses and did nothing to stop the attack and public lynching. “They were just watching the public lynching like anyone else and did not stop anything,” said Barakat.

“We hold President Morsi responsible for this attack,” said Bahaa Anwar, a Shia activist. “There are not less than three million Egyptian Shiias who live in Egypt and last Saturday during the Syria solidarity conference attended by Morsi in the Cairo Stadium, Salafist sheikhs insulted Shias and incited hate against those Egyptian Shia citizens,” said Anwar, adding that President Morsi did not refute these insults and incitement, though he claims to represent all Egyptians.

The outspoken Shia activist told Ahram Online that there are not less than 40 Shia families in Zawyat Abu Muslam village. “Some of the families managed to leave while there are families who are still besieged in the village.”

Anwar said that Shehata was visiting one of the Shia families in the village when the attack happened.

Salafist Islamist TV host Khaled Abdullah claimed that Hassan Shehata was attacked because he insulted the Prophet Mohamed’s relatives, blaming Al-Azhar for being silent on Shias in Egypt hours after the attack on Al-Nas TV channel.

Several Salafist and conservative Facebook pages, like “The Muslim Coalition to Defend the Prophet’s Family and Companions,” also bragged of the murder of the Shias, claiming that that was just the beginning of ending Shiism in Egypt.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.