امام جمعه محترمی که به همسرانشان… لقب دیوث و به خانم …لقب جانور می دهید . به این یکی چه لقبی می دهی؟! | پژوهشهای ایرانی

امام جمعه محترمی که به همسرانشان… لقب دیوث و به خانم …لقب جانور می دهید . به این یکی چه لقبی می دهی؟!

 

پدری دختر جوان خود را محاکمه و بطور بی رحمانه ای سر برید !  اینبار نه در پاکستان و یا افغانستان و یا سومالی یا در قبیله  وحشی تورکانا و کریماجونگ  آفریقا بلکه در ایران خودمان  که ادعای تمدن بزرگ  و همچنین تمدن بزرگ اسلامی  و دوره طلایی اسلام  داریم.

 خبر خیلی عادی است :  اعضای یک خانواده در کرمان دختر نوجوان  16 ساله خود را “مهدورالدم” تشخیص داده و به قتل رساندند.
قبلا نیز یک ویدئو کلیپ منتشر شد که یک پدر بی رحم جنایتکار دختران خود را به بهانه /برای تفریح به بیرون از خانه برده و در حالی که آنها از در کنار پدر بودن  و فضای سبز خوشحال و خرم هستند پدر سنگ دل دختران را بگلوله می بندد و آنها را بی رحمانه می کشدتا از شر آنها راحت شود!.
این رویدادهای تلخ اولین نیست و آخری هم نخواهد بود در کشورهای خاورمیانه هر روز شاهد چنین جنایتهای فجیعی هستیم و بدتر از آن اینکه – نام چنین جنایات فجیعی را غیرت و تعصب دینی می گذارند.  بدون شک  اینگونه جنایات در مغایرت تام و تمام با ادیان الهی است. نام اینگونه جنایات غیرت نیست ! نام آن جهالت- نادانی – خباثت و گرگ صفتی است و سادیسم کینه توزانه است. بیماری روانی شدید و مازوخیسم است.
اما مشکل در کجا است که در جوامعی که مدارس و دانشگاهها و رسانه های گروهی و مساجد دارد برای تربیت روحی و انسانی و آموزش راه و رسم بهتر زیستن و به زیستی دارند چنین رویدادهای تلخی دیده می شود؟ 
simaa

 در کتابهای دینی زمان طاغوت  به ما  پند و اندرزهایی یاد می دادند … که بزرگان دینی گفته اند دنیا نمی ارزد به شکستن دل یک انسان – یا میازار موری که دانه کش است که جان دارد و جان شیرین خوش است. بنی آدم اعضای یک پیکرند. ….   اگر یک نفر بی گناه کشته شود گویی تمام مردمان کشته شده اند.

و بعد توضیح می دادند که همه این پندهای بزرگان و پیران کهن برگرفته از قرآن است. 

سوال این است که در رسانه های گروهی ایران – در مساجد و در مراسم های مذهبی چقدر  نسبت به نکوهش  اعمال زشت و قبیح مردم آزاری و کشتن های خودسرانه  و یاقیگری و بددهنی و زشت گفتاری … سخن گفته می شود آیا  معلمهای تربیتی راه و رسم زندگی و دوست داشتن را به دانش آموزان نمی آموزند پس مشکل کجا است؟ چرا دانش آموز باید چاقو و قمه بکشد.؟

zanannIran1890

گزارش داده است:
” حجت‌الاسلام ابراهیمی، امام جمعه انار روز جمعه ۲۱ تیر در سخنانی گفت زنانی که آرایش کنند و به خارج از خانه بروند، اگربه همسرانشان گفته شود “دیوث”، حق‌شان است” همچنین امام جمعه مشهد گفته است خانم هایی که با آرایش به حرم می روند جانور هستند.
از امثال امام جمعه انار  
استدعا داریم برای موجودات بی رحم و کثیفی که به احتمال زیاد با نام تعصب مذهبی آدم کشی می کنند و از جمله به آن پدر سنگدل و خبیث گرگ صفت   هم یک لقب و عنوان بدهید و  مستندات و دلایل  خود به احادیث را بیان کنید آیا به اینها نباید گفت گرگ خبیث  و یا دیوهای زشت و پلید!

اصولا می دانید که یک دختر در سن 16 سالگی هرگز به بلوغ فکری نرسیده (در حالیکه ممکن است به بلوغ جنسی رسیده باشد)  در نتیحه و چه بسا تصمیماتی کودکانه و احساسی می گیرد و بعد پشیمان می شود.  هر انسانی  اختیار دارد که خطا کند و هیچکس را نمی توان از خطا  مصون و برحذر داشت.  البته اگر انسان بتواند هرگز خطا و اشتباه نکند این یک فضیلت است اما انسان موجودی است که آزمایش و خطا را  نمی تواند رها کندو انسان با فضیلت کامل بدنیا نمی آید. فضیلت اکتسابی است نه موروثی .  اینکه در ادیان الهی توبه گذاشته شده برای همین است.  

به دوره سن 12 تا 17 سالگی دوره تینیجری می گویند تینی جر  در معرض تصمیمات و کارهای کاملا احساسی و عاطفی است و غیر دور اندیشانه و نابخردی  است و با مصلحت و دور اندیشی بیگانه است. در تمام دنیا برای  دختران تینی جر دوره های خاص تربیت و زندگی می گذارند و آنها را قبل از بلوغ با موضوعات سن بلوغ آشنا می کنند  به همین دلیل است که در جهان امروز سن 18 به بالا را برای  حداقل سن رشد عقلی و تصمیم گیری تعیین کرده اند. 

 
سایت  گزارش داد که در کرمان اعضای یک خانواده، دختر 16 ساله خود را به دلیل دوستی با یک پسر، مهدورالدم تشخیص داده و پس از قتل در مزرعه پدری دفن کردند.
سرهنگ هوشنگ پوررضاقلی از اعضای پلیس آگاهی کرمان درباره جزئیات قتل این دختر از سوی اعضای خانواده اش گفت: “دختر دبیرستانی 16ساله ای در پی برقراری ارتباط با یک آقای 20ساله و ملاقات وی در بیرون از خانه پدر و برادر وی متوجه شده و خبر به گوش دختر جوان می رسد و او به خانه یکی از بستگان پناهنده می شود و چند روز بعد به خانه می رود.” در خانه بعد از “یک کتک کاری شدید همه چیز زندگی به روال عادی خود بر می گردد غافل از آنکه پدر و مادر و برادر وی در جلسه خانگی تصمیم می گیرند وی را به خاطر این عمل” مجازات کنند.
سایت ماهان نیوز از قول سرهنگ پوررضا قلی نوشته است: “یک هفته بعد از جریان پدر خانواده به همراه دختر به رسم روزهای قبل راهی مزرعه می شوند و ساعتی بعد پدر با اسلحه شکاری چهره به چهره به دختر خود شلیک می کند” و پس از آن دخترش را “درگوشه مزرعه در قبری از پیش حفر شده دفن می کند” اما حالا و بعد از شش ماه “حادثه لو می رود و مراجع قضایی پدربی رحم و مقصرین حادثه را دستگیر کرده اند.”

روزنامه نگار کرمانی در سایت ماهان نیوز جزئیات بیشتری درباره قتل دختر 16 ساله کرمانی از سوی خانواده اش به اتهام “مهدورالدم بودن” منتشر کرده است:
این که رابطه دوستی این دختر جوان با جنس مخالف درست نبوده حق با خانواده است اما این مسئله باید به گونه ای مسالمت آمیز بین اعضای خانواده و با درایت مادرخانه ! حل شود که در این جریان متاسفانه مادر خانه نیز مردان را برای اجرای خشونت شان همراهی می کند و باز هم دلم میگرد و سکوت میکنم برای دخترانی که شاید خیلی مهارتها را نیاموخته اند زیرا مادرانشان هیچ گاه این مسائل را به آنها آموزش ندادند حال دانسته یا نادانسته بماند!
مادرانی که هیچ گاه فکرشان به این مسئله که دختر کوچکش در کنار عروسک برای بازی و شیطنت ، افکاری می خواهد برای زندگی در این دنیا با شرایط خاص خودش، مادرانی که گاها تصور می کنند دختردبیرستانی شان بنا به دلیل اینکه خانواده دست از پا خطا نکرده ! به سوی عمل خلاف هرچند کوچک نخواهد رفت.
رئیس پلیس آگاهی کرمان همچنین می گوید:در بحث ارتباطات بین دو جنس مخالف دیدگاه جنس مونث ایده آلیست و دیدگاه جنس مذکر رئال و واقع گراست بارها و متاسفانه بارها اصرار در شروع رابطه بین دو جنس مخالف از طرف جنس مونث بوده اولین ملاقات به اصرار جنس مونث بوده و ادامه این رابطه غیر قابل کنترل و در اغلب موارد با قربانی شدن جنس مونث به پایان می رسد.
هوشنگ پوررضاقلی اظهار داشت:کسی که دربرقراری رابطه غیر شرعی و غیر متعارف فعال است در واقع مصداق بارزتفکری بنام اباهه گری است و نتیجه رفتارهای مبتنی براباهه  دادگاههای خانواده هستند که حکم شان مرگ است.1288قمری عمله طرب مطرب
وی با اشاره به اینکه با روندی بنام سهل انگاری وراحت شدن رابطه بین دو جنس مخالف مواجه هستیم گفت: تداوم غفلت بانوان در استفاده از ماشین های شخصی خصوصا در ساعات اولیه شب باعث بروز مشکلاتی می شود وبعضا نتیجه آن به حاشیه شهر و تعرض و سپس رها شدن در یکی ازخیابانها یا جاده های خلوت است. سهولتها و غفلت ها و عدم توجه به هنجارها و ناهنجارها گاها انسان را دچار دردسرهایی می کند و گاه تا مرز مرگ و کشته شدن پیش می رود.
در همین پرونده ای که ذکر شد نیز این اعضای خانواده بدون اینکه به مراجع قانونی مراجعه کنند ویا از مهارت های گفتگو بین هم برای کسب نتیجه مثبت بهره ببرند خود حکم مرگ دخترشان را امضا کرده و به اجرا درآوردند.
کمیسیون آسیایی حقوق بشر گزارش داد که یک زن پاکستانی بر اساس حکم یک دادگاه قبیله‌ای به جرم داشتن تلفن همراه، سنگسار شد.عریفه، زن جوان پاکستانی در یازدهم ژوئیه 2013 به جرم داشتن یک تلفن همراه توسط عمو و دیگر اقوامش سنگسار شد و در حالی در بیابانی دور افتاده از روستای محل سکونتش به خاک سپرده شد که هیچکس، حتی دو فرزندش اجازه حضور در مراسم تدفین وی را نداشتند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.