ایران/پرشیا پایه گذار کشاورزی | خلیج فارس

ایران/پرشیا پایه گذار کشاورزی

روزنامه‌های اتریشی و سوییسی ضمن تجلیل از تمدن کهن ایرانی نوشتند که ایرانیان بنیانگذار کشاورزی جهان بوده اند و محصولات تولید شده در ایران باستان، غذای پایه و اصلی مردم جهان کنونی است.روزنامه اتریشی استاندارد با اشاره به این که کشت گندم از دو هزار و ۲۰۰ سال قبل در ایران باستان رواج داشته است، نوشت: در کوه های زاگرس ایران، آثار باقی مانده کشت گندم در زمان های قدیم کشف شده است.

 دریای پارس

 

 

این روزنامه پرشمارگان اتریشی افزود: این آثار حاکی از کشت گندم توسط ساکنان این مناطق از دو هزار و ۲۰۰ سال قبل می باشد.

استاندارد اضافه کرد: ساکنان این مناطق شکارچی بوده و از ۱۲ هزار سال قبل یعنی دوران پس از یخبندان، مزارع گندم داشتند.

این روزنامه نوشت: آن زمان مردم به طور مرتب محل زندگی خود را عوض می کردند و دائما در حال کوچ و حرکت بودند.

روزنامه اتریشی با اشاره به باقی ماندن آثار کشت گندم در برخی مناطق ایران، آورده است: باستانشناسان دانشگاه توبینگن می گویند که قدمت آثار به جا مانده دو هزار و ۲۰۰ سال تخمین زده می شود.

روزنامه اتریشی با بیان این که اولین محصولات گندم، عدس و جو بود، تصریح کرد: بسیاری از محصولات ایرانیان آن دوره، غذای پایه و اصلی مردم جهان امروز است.

روزنامه سوییسی ۲۰ مینوتن نیز در گزارشی با اشاره به تحقیقات برای پیدا کردن اولین نشانه های پیدایش کشاورزی در جهان، نوشت: خاکبرداری ها برای پیدا کردن زمان پیدایش کشاورزی اینک در شهر چوغا گلان در ایران و در کنار مرز عراق با موفقیت روبرو شده است.-Saffron

این روزنامه افزود: باستانشناسانی که در این شهر در حال کاوش بودند با وسائل و ابزار کشاورزی که با استخوان یا آهن ساخته شده بود، برخورد کرده اند و موضوع مهمتر، کشف باقیمانده های ۳۰ هزار فقره گیاه مختلف از یک منطقه کشاورزی است که قدمت دو هزار و ۲۰۰ ساله دارد.

روزنامه سوییسی نوشت: این یافته ها تاریخ کشاورزی در عهد کهن را نشان می دهد. کشفیات نشان می دهد که تقریبا ۱۲ هزار سال پیش چگونه کشاورزی صورت می گرفته است و ضمنا نشان می دهد که با گذشت زمان چگونه کشاورزی متحول تر و حرفه ای تر شده و کشت و کارها با نیازهای روزمره همسو می شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.