شبهای گلوبندک وشبهای روشن دریاچه خلیج فارس چیتگر/ تهرانی ها عاشق هم نشینی با آب | خلیج فارس

شبهای گلوبندک وشبهای روشن دریاچه خلیج فارس چیتگر/ تهرانی ها عاشق هم نشینی با آب

چند هفته ای است که اگر پای صحبت اکثر تهرانی ها که بنشینی، از شبهای آخر هفته و شب نشینی در ساحل دریاچه چیتگر سخن به میان می آورند. دریاچه ای که تنها دو ماه از تولدش بر پیکره شهر تهران می گذرد اما این روزها به یکی از اصلی ترین اماکن تفریحی تهرانی ها تبدیل شده است تا آنجایی که به گفته مدیران شهرداری تهران هر هفته ۲۰ هزار تهرانی مهمان دریاچه شهدای خلیج فارس هستند.

دریاچه ای در غرب تهران

شبهای روشن دریاچه چیتگر/ تهرانی ها عاشق هم نشینی با آب

دریاچه ای خلیج فارس( چیتگر) با مساحتی حدود ۱۳۵ هکتار که در شمال غرب شهر، در بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر واقع شده است .عملیات اجرایی دریاچه شهدای خلیج فارس با وسعت کل ۲۵۰ هکتار، در محدوده شمال غرب پایتخت از ۲ سال پیش آغاز شد تا تهران بعد از گذشت سال‌ها صاحب دریاچه شود.

دریایی در تهران!

این روزها بسیاری از تهرانی ها روزهای پایانی هفته را در ساحل دریاچه چیتگر می گذرانند. آقای احمدی یکی از افرادی است که دریاچه چیتگر را برای تفریحات آخر هفته اش انتخاب کرده است. او درباره دلیل این انتخاب می گوید: پیش از افتتاح دریاچه برای اینکه بتوانیم در حال و هوای شمال باشیم، مجبور بودیم کیلومترها را طی کنیم تا به دریای خزر برسیم اما این روزها دیگر ما تهرانی ها هم برای خودمان دریاچه ای داریم که می توانیم با طی مسافتی کوتاه به آن برسیم و از حال و هوایش لذت ببریم.

هوای اطراف دریاچه مثل هوای شمال شرجی است

images (3)

خانم مهدوی از دیگر کسانی است که دریاچه چیتگر را به عنوان محل تفریح آخر هفته خود و خانواده اش انتخاب کرده است. او در خصوص حال و هوای دریاچه می گوید: هوای اطرف محوطه دریاچه دقیقا مانند هوای شمال شرجی است و ما زمانی که به دریاپچه می رویم انگار که در ساحل شمال در حال قدم زدن هستیم.

جای پارک؛ مشکل شبهای دریاچه

ازدحام حضور مردم در شب های دریاچه چیتگر اما مشکلاتی را هم در پی دارد که مهم ترین این مشکلات کمبود جای پای است. تعداد خودروی هایی که شب ها مسیر دریاچه را در پیش می گیرند تا به اندازه ای است پیدا کردن جای پارک به یکی از مشکلات مراجعان تبدیل شده است. از سوی دیگر شلوغی حضور مردم در اطراف دریاچه به اندازه ای است که ادم را به یاد روزهای سیزده به دری می اندازد که در فضاهای سبز جای خالی برای نشستن پیدا نمی شود.

لزوم حفظ پاکیزگی دریاچه

با توجه به اینکه این روزها دریاچه چیتگر به یکی از پاتوق های اصلی تفریحی مردم تهران تبدیل شده است، مسئله ای که بیش از هر چیز ضروری به نظر می رسد، لزوم حفظ پاکیزگی این محیط است تا مردم پس از پایان حضورشان زباله ها را در دامان طبیعت اطراف دریاچه باقی نگذارند و پاکیزگی این محیط تفریحی را برای سایر مراجعان هم باقی بگذارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>