اشتباه خنده دار و خطرناک ارتش ابرقدرت نوظهور هند | پژوهشهای ایرانی

اشتباه خنده دار و خطرناک ارتش ابرقدرت نوظهور هند

گویا ارتش هند 6 ماه را صرف دیدبانی از پهپادهای چینی متجاوز به فضای این کشور کرده بود؛ اما تازه معلوم شده که این پهپادهای تهدیدکننده در واقع سیارات مشتری و ناهید هستند!

 بر اساس گزارش‌های منتشره، ارتش هند شش ماه را صرف دیدبانی از پهپادهای چینی کرده بود که مشغول تجاوز به فضای هوایی این کشور بودند؛ اما تازه بعد از شش ماه معلوم شده است که این پهپادها در واقع سیارات مشتری و ناهید هستند! البته از تصمیم ارتش هند برای مقابله احتمالی با این سیارات گزارشی در دست نیست!

به گزارش بی‌بی‌سی در سال‌های اخیر میزان تنش در مناطق مورد نزاع دو کشور در هیمالیا همواره بسیار بالا بوده است. هند همواره همسایه خود را متهم به تجاوز به قلمرو این کشور نموده است. تنش‌ها زمانی به اوج خود رسید که در ماه آوریل / فروردین‌ماه، ارتش چین متهم به ساخت پایگاهی در بخش هندی مرزهای غیررسمی منطقه حائل موسوم به خط کنترل عملی (LAC) شد. در آن مقطع، ارتش هند از ثبت 329 گزارش مبنی بر مشاهده اجرام ناشناس بر فراز دریاچه‌ای در منظقه مورد مناقشه بین ماه‌های آگوست 2012 تا فوریه 2013 / مرداد تا بهمن 1392 خبر داد.

Wladimir-und-Ljudmila-Putin-vor-dem-Tadsch-MahalPutinaDSC00231
آن‌گونه که منابع نظامی در گزارشات خود آورده بودند، اجرام مشاهده شده 155 بار از منطقه LAC تجاوز کرده بودند. به همین دلیل، ارتش از موسسه اخترفیزیک هند کمک خواست تا این اجرام را شناسایی کند.

توشار پرابهو، یکی از اخترشناسان موسسه می‌گوید: «وظیقه ما این بود که مشخص کنیم این اجرام آسمانی، و یا اینکه اجرامی فرازمینی هستند.» تنها مقایسه مسیر حرکت این اجرام نسبت به ستارگان مشخص کرد که آنچه ارتش هند به عنوان پهپاد شناسایی کرده بود، در حقیقت سیارات مشتری و ناهید هستند!

البته شاید پاسبانان مرزی چندان مقصر نباشند؛ چرا که هم در آن ارتفاعات به دلیل تفاوت جو سیارات درخشان‌تر دیده می‌شوند، و هم استفاده از پهپادهای جاسوسی روز به روز در حال افزایش است. ولی به هر حال بد نیست که پاسبانان مرزی هندی در یک دوره فشرده اخترشناسی مقدماتی شرکت کنند!kalkata92 (22)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.