بیش‌تر قتل هاي استان کرمان و استان بوشهر بر سر مسایل ناموسي است | پژوهشهای ایرانی

بیش‌تر قتل هاي استان کرمان و استان بوشهر بر سر مسایل ناموسي است

بیش‌تر قتل هاي استان بوشهر بر سر مسایل ناموسي است

zanannIran1890

بیش‌تر قتل هاي استان کرمان و بوشهر به ویژه در 4شهر تنگستان، گناوه، دير و دشتستان بر سر اختلافات ناموسي است.

به گزارش  این گفته های سرهنگ «حسين باروني» رييس پليس آگاهي استان بوشهراست.او پيش از اين كه رييس اداره آگاهي استان بوشهر شود، 5 سال به عنوان رييس آگاهي دشتستان مشغول به خدمت بوده است.bahreFars

می گوید: بارها ديده شده دختري كه درباره از خواستگارش به خانواده خبر داده، توسط پدر يا برادربه قتل رسيده است. زیرا معتقدند خون دختري كه با مرد غريبه اي حرف بزند حلال است.
 اين قتل ها با بالابردن سطح آگاهي و فرهنگ مردم بوشهر قابل كنترل است.
اضافه می کند: البته تعداد قتل هاي امسال نسبت به سال گذشته بسيار كاهش يافته است. در 4ماهه اول امسال تنها 6 قتل در كل استان داشته ايم كه اين نشان از امنيت بسيار خوب اين استان دارد. تقريبا تمام اين قتل ها بر سر اختلافات ناموسي است. اختلافات ناموسي در بوشهر به حدي درگيري به وجود مي آورد كه گاه منجر به قتل هم مي شود. متاسفانه كنترل اين قتل ها ديگر در اختيار پليس نيست. در اكثر خانواده هاي بوشهري هيچ دختري حق گفتن چنين موضوعاتي به خانواده اش را ندارد و اگر هم كسي جسارت كند و بگويد معمولاچنين جرايمي اتفاق مي افتد كه واقعا تلخ است. در بيش تر اين خانواده ها متاسفانه خون دختري كه با مرد غريبه حرف بزند حلال است.
او نمونه هایی از این قتل ها را تشریح می کند: فكر مي كنم بهار سال گذشته بود كه پسر21 ساله اي خواهر 16 ساله اش را صرفا براي اين كه پسري در راه مدرسه با او حرف زده بود با ضربات متعدد چاقو به قتل رساند. حتي متهم خودش هم اعتراف كرده كه خواهرش حرفي نزده و پسر همسايه با او حرف زده است ولي توان ديدن اين صحنه را نداشته است. اين يكي از پرونده هايي بود كه دختر واقعا بي گناه جان خود را از دست داد.1288قمری عمله طرب مطرب
يكي ديگر از پرونده هاي ناراحت كننده تر هم كه خيلي خاص بود خودكشي دختر به دليل همين موضوع بود. دختري به خانواده اش درباره يك خواستگار گفته بود و برادر اين دختر به حدي او را كتك زده بود كه دختر پس از رفتن برادرش رگ دست خود را زد.
می گوید:ما تمام توان خود را به كار گرفته ايم كه آمار این گونه قتل ها را به صفر برسانيم اما همان طور كه پيش تر گفتم اين موضوع به لطف ارگان ها و سازمان هاي ديگر ممكن مي شود. اطلاع رساني در آموزش و پرورش نيز در كنار رسانه ها مي تواند سطح فرهنگ جامعه را به مراتب بالاببرد و تفكر مردم را به سويي ببرد كه دختر ها ديگر درباره اين گونه مسایل از سمت خانواده خود در تنگنا نباشند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.