عکس مفتی شرابخوار و خواننده زن. مفتی فتوای جهاد نکاح | پژوهشهای ایرانی

عکس مفتی شرابخوار و خواننده زن. مفتی فتوای جهاد نکاح

به گزارش مشرق به نقل از شیعه آنلاین، انتشار عکس يادگاري شيخ “محمد العريفي”‌ چهره سرشناس وهابي عربستان سعودي با “احلام” خواننده اماراتي تبار، افکار عمومي جهان عرب را غافلگير کرد.

اين عکس به طور گسترده در فضاي مجازي و صفحات سايت هاي اجتماعي جهان عرب منتشر شده و بهانه اي شده تا کاربران عرب انتقادات فراواني به فرقه انحرافي وهابيت بکنند.

jeehad

گفتني است اين اولين باري نيست که العريفي باعث به وجود آمدن جنجال در جهان عرب شده است. چندي پيش نيز وي با صدور فتوايي از جوانان عرب خواست تا براي مبارزه عليه حکومت “بشار أسد” رئيس جمهور سوريه به اين کشور سفر کنند اما بعد از چند روز تصاوير خوشگذراني وي در خيابان هاي لندن در فضاي مجازي منتشر شد و موجب انتقادات شديد از وي گرديد.

او همچنين با صدور فتوايي از دختران و زنان عرب خواست تا براي “جهاد نکاح” يعني تن فروشي به جنگجويان مسلح به سوريه سفر کنند. بر اساس فتواي او حتي زنان شوهردار هم جايز است که براي “جهاد نکاح” به سوريه بروند!alarify fatva

اين فتواي وي نيز جنجال آفريد و برخي منتقدانش خطاب به او گفتند:‌ اگر راست مي گويي، براي اثبات حسن نيتت، اول دختر، خواهر و همسرش را براي “جهاد نکاح” به سوريه بفرستد.

اما جنجال ديگري که “العريفي” آفريد، انتشار تصوير حضورش در ضيافتي بود که در آن مشروبات الکلي  ارایه /سرو مي شد. کاربران عرب بعد از انتشار آن تصوير، وي را “مفتي شرابخوار”‌ ناميدند. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.