نوجوان امریکایی که به 23 زبان دنیا تسلط دارد. !! و دروغ های ناب | پژوهشهای ایرانی

نوجوان امریکایی که به 23 زبان دنیا تسلط دارد. !! و دروغ های ناب

تیتر بالا  بر بعضی وب سایتها ی خبر ساز آمده است شاید شما هم جزو کسانی باشید که اینگونه خبرها را بارها شنیده اید و باور کرده اید ولی باید بدانید اینگونه تیتر زدن ها از آن حقه ها و سفسطه های  دایمی مطبوعات است برای سرگرمی خوب است اما واقعیت ندارد. اینگونه خبرها مثل تبلیغات  رنگارنگ تجاری   و موسسات آموزشی  است که  90 درصد ادعاهایشان دروغ  ناب است.

یک دوره ای  اوایل انقلاب یک موسسه کلاهبردار آموزش زبان در تهران تبلیغ می کرد و ادعا می کرد که در خواب زبان بیاموزید با این حقه تبلیغاتی وی میلیاردها تومان به جیب زد ولی هیچ کسی در خواب حتی یک کلمه هم زبان یاد نگرفت حتی نابغه ها-   اگر زبان آموزی آنقدر ساده بود الان همه زباندان بودند.

مثلا خیلی از اقراد بلدند با 20 زبان احوالپرسی کنند و چند جمله ای بگویند و سلام و خداحافظی و تشکر و … انجام دهند اما این به معنی تسلط  کامل به زبان نیست…
گول موسسات زبان را نخورید  بدون کار و زحمت شبانه نمی توان هیچ زبانی را یاد گرفت . کار – کار – تمرین – گوش دادن – نگاه کردن – گفتن – نوشتن …. صدهها ساعت  آنگاه زبان یاد خواهید گرفت. اگر علاقه مند و با پشتکار  و چالاک باشید امروزه آنلاین هم می شود زبان باد گرفت. 

هیچ انسانی نمی تواند و هیچگاه نتوانسته است به 23 زبان دنیا مسلط شود . با استعداد ترین مترجمان را سازمان ملل استخدام می کند و حقوق بسیار خوبی می پردازد اما در میان مترجمان سازمان ملل هم هیچ فردی نیست که مسلط به بیشتر از 5 زبان باشد البته کسانی هستند که با بیشتر از 20 زبان هم آشنایی دارند اما توجه کنید تسلط به یک زبان با آشنا بودن به یک زبان متفاوت است. فردی را می توان مسلط به یک زبان دانست که در آن زبان کتاب و یا مقاله و سخنرانی های مختلف داشته باشد.

بله  بی گمان  بعضی ها استعداد بیشتری در فراگیری زبان دارند  و  پولی گلات  هستند از جمله  “تیموتی دانر”  که در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا در پاسخ به سوال مجری برنامه بدون درنگ گفت که زبان فارسی را در بین زبان هایی که آموخته بیش از همه دوست دارد.

وی در این مصاحبه با خواندن اشعاری از حافظ تسلط خود را به زبان فارسی نشان داد.

اما خبر این است:
یک نوجوان 17 ساله آمریکایی در طی 4 سال موفق به آموختن مطالبی  و جملاتی و یا اشعاری از  23 زبان زنده دنیا شده است.به گزارش  واشنگتن پست ” تیموتی دانر” نوجوان چند زبانه که متولد و ساکن نیویورک است در مصاحبه اخیر خود با یک شبکه تلویزیونی در استرالیا در پاسخ به سوال مجری برنامه بدون درنگ گفت که زبان فارسی را در بین  زبان هایی که آموخته بیش از همه دوست دارد.وی در این مصاحبه با خواندن اشعاری از حافظ تسلط خود را به زبان فارسی نشان داد.
Shimla In5Jul2013  (43)البته  خبر سازان  مدعی هستند  که این نوجوان نیویورکی چند زبانه به غیر از فارسی و انگلیسی به زبان هایی چون روسی ،آلمانی، هلندی،فرانسوی ، ایتالیایی، پشتو، هندی، عبری، عربی، ترکی، کردی و… تسلط کامل دارد.وی بسیاری از این زبان ها را ظرف چند روز یا چند هفته آموخته است. تیموتی جوان ترین فرد در دنیا است که در این سن و سال به بیش از 23 زبان زنده دنیا تسلط دارد. نقظه آغاز علاقه او به فراگیری چند زبانی علاقه خاص او به موسیقی اقوام مختلف دنیا و گوش دادن به آنها بوده است.تیموتی پس از تکمیل آموزش هر زبان ویدئویی در حال تکلم با آن زبان تهیه کرده و روی شبکه یوتیوب قرار داده است و این گونه  هزاران طرفدار در سرتاسر جهان پیدا کرده است.

 امریکایی که به 23 زبان دنیا تسلط دارد در جواب مجری برنامه تلویزیون که زبان مورد علاقه شما کدام است گفت: زاهد خلوت نشین دوش به میخانه شد از سر پیمانه برفت بر سر پیمانه شد.

حرفهایی را که خبر سازان نوشته اند  اما خود او هیچگاه ادعا نکرده که به 23  زبان تسلط دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.