دریاچه خلیج فارس تهران به محل جشن و عروسی ها تبدیل شده است | پژوهشهای ایرانی

دریاچه خلیج فارس تهران به محل جشن و عروسی ها تبدیل شده است

ایسنا:

persian gulf lake tehranpersian-gulf-highway

در منطقه 22 پایتخت که   دعاهای مذهبی و جشن‌های شبانه در اطراف دریاچه شهدای خلیج فارس(چیتگر) معمولا تا ساعاتی پس از نیمه شب ادامه دارد.

 جمعی از شهروندان این منطقه در تماس با ایسنا ضمن تشکر از مسئولان شهرداری منطقه بابت برگزاری چنین مراسم‌هایی، در عین حال عنوان داشتند که این ویژه‌برنامه‌ها تا نزدیک عید فطر با حال و هوای رمضانی اجرا می‌شد و حداکثر تا ساعت 24 نیز به اتمام می‌رسید، اما متاسفانه در روزهای اخیر، علاوه بر افزایش سروصدای برنامه که تا پاسی از نیمه شب ادامه می‌یابد، حتی بعضا آهنگ‌های غیرمتعارف نیز اجرا می‌شود.

 به گفته وی، جشن‌های عروسی هم حتی تا ساعت 12 شب خاتمه پیدا می‌کند، اما در این جشن‌ها گویا میزان هیجان حاضرین و مجری برنامه ، تعیین کننده زمان برنامه است ضمن آنکه بسیاری از حاضرین در این جشن‌ها لزوما از ساکنان منطقه نیستند.

  همچنین شهردار منطقه 22 تهران در خصوص ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای اهالی نزدیک به دریاچه خلیج فارس و پخش برخی موسیقی‌های غیرمجاز گفت: به هیچ عنوان موسیقی غیرمجازی وجود نداشته است و سمت و سوی برنامه‌های فرهنگی حاشیه دریاچه چیتگر مذهبی بوده است.

 مرادی در گفت و گو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: حوزه دریاچه با بخش مسکونی کاملا جدا از هم است و فاصله قابل توجهی وجود دارد، ضمن این که تمام پنجره‌های منطقه دو جداره هستند. حالا اگر پنجره‌ای باز بوده است شرایط خاص خود را دارد؛ عبور یک تریلی از بزرگراه شهید همت هم می‌تواند آلودگی صوتی ایجاد کند؛ نمی‌شود پنجره باز باشد و هیچ آلودگی صوتی نداشته باشیم.

 وی در عین حال تاکید کرد که در این مراسم هیچ خواننده‌ غیرمجازی اجرای برنامه نداشته و اگر بوده است نمونه آن را مطرح کنند و افزود:تمام کسانی که در آنجا اجرای برنامه کردند بر اساس رعایت اصول رسانه‌ای و از هنرمندان صدا و سیما بوده‌اند. این که برنامه‌ای در ارتباط با موسیقی نباشد امکانپذیر نیست ؛ ضمن اینکه به هر حال این مکان یک فضای تفریحی است.

 images (2)images (2)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.