سایت “صوت العراق ” به شدت از اقدام روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی، خلیج فارس ناراحت است، | خلیج فارس

سایت “صوت العراق ” به شدت از اقدام روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی، خلیج فارس ناراحت است،

سایت “صوت العراق” در واکنش به انتخاب جده به عنوان میزبان جام کشورهای عربی به انتقاد شدید از عربستان پرداخت. نکته جالب این که این سایت عراقی هر بار که از لفظ “خلیج” استفاده می‌کرد، پسوند “فارس” را به آن می‌افزود.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی در نشست منامه جده عربستان را به عنوان میزبان بیست و دومین جام کشورهای عربی انتخاب کردند.

 

انتخاب جده عربستان به عنوان میزبان در حالی بود که پیش از این قرار بود شهر بصره عراق میزبانی این رقابت‌ها را برعهده گیرد تا از این طریق بتواند نظر فیفا را جلب کند تا دیگر در خاک این کشور بازی‌های تیم‌های ملی برگزار شود.

 

سایت “صوت العراق ” که به شدت از اقدام روسای فدراسیون‌های کشورهای عربی ناراحت است، در گزارشی به شدت از عربستان انتقاد کرد و نوشت که سعودی‌ها بار دیگر با لابی‌گری میزبانی را از عراق گرفتند.

TeheranMossaver31Khordad1330parssea

 

نکته جالب گزارش این سایت عراقی در این است که هر بار از لفظ “خلیج” استفاده کرد، پسوند “فارس” را برای آن به کار برد که این نشان می‌دهد که عراقی‌ها خلیج فارس را به خلیج “ع ر ب ی” ترجیح می‌دهند.

 

صوت العراق نوشت: عربستانی‌ها عادت دارند که برای از بین بردن ورزش عراق همواره دست به بحران سازی زنند. آنها در آخرین لحظات با تشویق و تطمیع کشورهای عربی میزبانی را از بصره گرفتند و به جده بردند.

در همین حال  روزنامه الشرق عربستان از تلاش ایران برای برگزاری جامی تحت عنوان”خلیج فارس” خبر داد

و نوشت که فدراسیون فوتبال ایران از تیم ملی فوتبال عراق نیز دعوت کرده است.

 Saudi_map_of_Persian_gulf_1952

 رسانه های عربی اعلام کردند که فدراسیون فوتبال ایران از همتای عراقی خود خواسته است که در رقابتی تحت عنوان “خلیج فارس” شرکت کند.

 رسانه های عربی نوشتند: ” قرار است در صورت موافقت، شش کشور ایران، افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و عراق در این تورنمت شرکت کنند. این شش کشور یا به زبان فارسی سخن می گویند یا فارسی زبان دوم آنها است.”

 

روزنامه الشرق عربستان نوشت: “فدراسیون فوتبال ایران سه ماه است که مقدمات برگزاری چنین رقابتی را فراهم کرده است و حساب ویژه ای بر روی حضور عراق باز کرده است چرا که سهم زیادی در موفقیت و اعتبار بیشتر این رقابت خواهد شد. هدف از برگزاری چنین رقابتی تاکید کردن بر نام”خلیج فارس” است. این اقدام فدراسیون ایران در حالی است که هنوز حضور عراق در جام کشورهای عربی در هاله ای از ابهام است چرا که فدراسیون فوتبال عراق تهدید کرده است که چنانچه این رقابت ها در بصره برگزار نشود کنار خواهد کشید.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.