خشم تعدادی از کاربران عرب نسبت به بایرن مونیخ آلمان | پژوهشهای ایرانی

خشم تعدادی از کاربران عرب نسبت به بایرن مونیخ آلمان

تارنماي باشگاه فوتبال «بايرن مونيخ» از نام  راستين خليج‌فارس براي نام‌گذاري يكي از اردوهاي زمستاني قطر بهره برد.
اين تيم فوتبال مطرح آلماني كه از 5 تا 14 ژانويه را در اردوي تمريني زمستاني در دوحه‌ي قطر سپري مي‌كند، در تارنماي رسمي‌اش به  سه زبان  آلمانی-  زبان انگليسي و عربي،  از عنوان خليج فارس (Persian gulf و الخليج الفارسي)  استفاده كرد. اين در حالي است كه كشور قطر، اين اردوها را به نام مجعول خليج ع. ربی نامگذاري كرده‌است.
مجله‌ي آلماني زبان «بيلد» نيز اين خبر را با نام  تاریخی و جهانی  «خليج فارس» انتشار داده است.
برپايه‌ي خبر منتشر شده در اين تارنما، «پپ گوارديولا»، سرمربي بايرن و تيمش 5 ژانويه راهي امارات عربي شدند تا در اين اردوي 9 روزه شركت كنند.
بهره‌گيري از اين نام درست، واكنش‌هاي تندي را از سوي كشورهاي عربي به دنيال داشته است. تارنماي عرب‌زبان كوره در اين باره نوشت: «اردوي زمستاني بايرن مونيخ در كشوري عربي برگزار مي‌شود، نه در ايران. با اين وجود تارنماي رسمي اين تيم آلماني از نام خليج فارس بهره برده است.»
نويسنده‌ي اين نوشتار افزوده است: «اين كار بسيار جنجال‌برانگيز است و خشم كشورهاي عربي را در پي داشته است. ممكن است كه اين رويكرد منجر به بحران ديپلماسي كشورهاي عربي با آلمان شود.»
persian gulf rashtrapati.parssea
خبر بايرن مونيخ را در لينك زير بخوانيد:
Pep Guardiola and his team will fly to the Emirate on the Persian Gulf on Sunday 5 January for the mid-season workout, before returning to Munich nine days later on 14 January.
از اینکه این سایت به  سه زبان انگلیسی – آلمانی و عربی معادل خلیج فارس را بکار برده بعضی کاربران عرب خشمگین شدند.
اين در حالي است كه فیفا پیش از این لیگ فوتبال امارات را كه به نام لیگ خلیج “عر…” بود به جاي آن عبارت “لیگ فوتبال کشورهای عرب منطقه خلیج فارس” در تارنماي رسمی خود قرار داده است. 
آنچه که بر حساسیت موضوع می‎افزاید آن است که مدت یک سال است امارات، نام لیگ فوتبال این کشور را به نام ساختگی خلیج”عر…” دگرگون كرده است. سایت فیفا نیز، اکنون پس از اقدام امارات در تغییر این نام، رسما عبارت “عربی” را به جای “فارس” قرار داده است.
 سایت همچنین از آوردن نام خلیج فارس برای لیگ فوتبال ایران نیز خودداری کرده و تنها با عنوان لیگ حرفه‌ای ایران از آن یاد کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.