همایش بین المللی چالش ها و فرصت های خلیج فارس | پژوهشهای ایرانی

همایش بین المللی چالش ها و فرصت های خلیج فارس

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر ، همایش بین المللی چالش ها و فرصت های خلیج فارس را در اسفند ماه همزمان با هفته بزرگداشت روز بوشهر برگزار می کند.
به گزارش ؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با حضور در جلسه علنی شنبه شب شورای شهر بوشهر، خواستار  حمایت و همکاری شورای بوشهر در برگزاری این همایش شد.

داوود یحیایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بوشهر در سال 89 اولین همایش بین المللی خلیج فارس را در ابعاد وسیعی برگزار کرد؛ افزود: اکنون پس از گذشت 4 سال و با تلاش بسیار مجوز برگزاری دومین همایش بین المللی را برای دانشگاه اخذ کرده ایم.
وی اضافه کرد: اقدامات ابتدایی برگزاری این همایش آغاز شده و تا کنون مقالات زیادی در سه حوزه “تاریخ، فرهنگ و امور بین الملل”، “محیط زیست، امور دریایی و اقتصاد” و “حقوق و جامعه شناسی” خلیج فارس از سوی اساتید رشته های مختلف به دبیرخانه همایش ارسال شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و جایگاه خلیج فارس از شورای شهر و شهرداری بوشهر انتظار می رود از طریق مساعدت در اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی و کمک در زمینه امکانات و هماهنگی های فرهنگی لازم، کمبودهایی که دانشگاه در برگزاری همایش با آن مواجه است را مرتفع سازد.
یحیایی اظهار داشت: به واسطه حضور اساتید مطرح در حد دکترا و پروفسور و اساتیدی از دانشگاه بصره در این همایش و بررسی محیط زیست، آلودگی، آینده آبزیان خلیج فارس و…، زمینه های نظری توسعه استان در این مبحث تقویت خواهد شد .
وی با بیان اینکه برای برگزاری این همایش هنوز قادر به تامین هزینه اجاره سالن مجتمع فرهنگی هنری نشده ایم، افزود: برگزاری همایش بین المللی نیازمندی هایی دارد که امیدواریم دستگاههای اجرایی بوشهر به کمک ما آمده و به برگزاری آبرومند آن کمک کنند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با اشاره به سیاست دانشگاه در خصوص صرفه جویی هزینه ها گفت: تنها 25 درصد بودجه این همایش از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه تامین می شود و مابقی باید از محل کمک و مشارکت نهادهای دیگر اخذ شود.
خدیجه گرشاسبی عضو شورای شهر بوشهر خطاب به یحیایی گفت: به نظر می رسد به دلیل برگزاری چنین همایش هایی در گذشته، اگر اعتبارات آن صرف تقویت بخش آموزشی و فرهنگی دانشگاه شود موثرتر است.
یحیایی در جواب گرشاسبی اظهار داشت: بخشی از بودجه پژوهشی دانشگاه به این منظور پیش بینی شده که در صورت عدم بهره مندی استان از آن، برگشت می خورد، ضمن اینکه دانشگاه پس از 2 سال پیگیری مستمر، توانسته مجوز برگزاری همایش بین المللی را اخذ کند.
رییس شورای شهر بوشهر با اشاره به تفاهم نامه های منعقد شده از سوی شورای شهر بوشهر با پارک علم و فناوری خلیج فارس و سازمان یونسکو در ایران در زمینه “جایزه خلیج فارس”، گفت: خوب است تمهیداتی نیز برای در نظر گرفتن این جایزه در این همایش اتخاذ شود.
عبدالخالق برزگرزاده افزود: مدیریت شهری خود را نیازمند ارتباط و بهره مندی از ظرفیت دانشگاه می داند و می طلبد با مشارکت مسئولین، دانشجویان، اساتید، رسانه ها و سایرین این همایش بزرگ به بهترین نحوی برگزار گردد.
وی گفت: شورای اسلامی شهر بوشهر و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر سعی می کند نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشد.
به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر، فراخوان دریافت مقالات این همایش تا 18 بهمن ماه تمدید شده و همایش نیز در روزهای 14 و 15 اسفندماه در بوشهر برگزار می شود. /س

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.