آیا روح و جن به سراغ شما می آید؟ | پژوهشهای ایرانی

آیا روح و جن به سراغ شما می آید؟

آیا جن وجود دارد/ آیا روح وجود دارد؟

جن در ادبیات عامه ، در کتب دینی و مذهبی و در ادبیات داستانی همه کشورهای جهان وجود دارد، اما با وجود این باور عمومی  مردم آیا حقیقتا جن وجود خارجی دارد؟

خیلی ها به وجود جن و یا روح اعتقاد ندارند. خیلی ها هم اعتقاد دارند اما مهم این است که آنچه در رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی تحت عنوان دیده شدن روح در فلان ساختمان – فلان جنگل – کلاس – خانه ، و ….  می بینید و یا کلیپ هایی که در فضای مجازی در مورد دیده شدن روح  در یوتوپ و کلا فضای مجازی منتشر شده است همگی بطور مطلق دروغ و حقه بازی و بازی های شیطانی است  با اهداف مختلف بعضی بخاطر جلب نظر و جذب مخاطب  برخی برای  خودنمایی و بعضی از روی سرگرمی و سر و کار گزاری مردم .  تکرار می کنم تمام آنچه شما در فضای مجازی از عکس و فیلم و …..   تحت عنوان جن و یا روح دیده اید  دروغ و حقه بازی و شارلاطان بازی است خیالتان را راحت کنم  در فضای مجازی دنبال پیدا کردن عکس و فیلم از روح و شیطان و جن نگردید. همین الان از اینجا هم برو بی خود اومدی و این مطلب رو می خونی . برو …..  بیشتر خانم ها دنبال این گونه مطالب هستند و دختران دم بخت  اگر شما خانم هستی و یا دختر دم بخت هستی  لطفا گوش کن دنبال این حقه بازان دقلکار نرو . دنبال رمال و فال گیر نرو

اثبات جن

اثبات جن.  دیو رستم را در خواب به دریا می اندازد

برخی از دانشمندان که تجربه ی علمی و آزمایشگاهی را ملاک عمل قرار داده اند وجود جن را حقیقت ندانسته و آن را ساخته ی افکار کهن و افسانه گذشتگان میدانند.این دانشمندان چیزی را انکار می کنند که آن را تجربه نکرده اند.

دلایلی  که  بر وجود جن بیان شده عبارتند از:

۱)تعداد بیشماری از انسان ها در هر عصر و زمانه ای آنها را دیده و خاطراتی با آنها داشته اند که شمار این افراد آنقدر زیاد است که شکی بر انسان عاقل برای وجود جن باقی نمی ماند.

۲)در همه ی زمان ها افرادی به نام جن گیر جن ها را احضار کرده و از آنها سوالاتی می پرسند.

۳)در کتاب های آسمانی و روایات و احادیث غیر مجعول درباره ی جن مطالب بسیاری وجود دارد.

برخی از انسان ها وجود جن را باور دارند اما هر موقع که نام آن را می شنوند پیش خود میگویند که

((جن با من چه کار دارد))با وجود اینکه نمی دانند شاید همین موجود در این لحظه در کنارش ایتساده باشد یا در قالب انسانی دیگر با او سخن بگوید. او نمی بیند که جن از پیش چشمانش به سرعت عبور می کند و گه گاه او را فریب می دهد تا به اهدافش برسد.در هر حال این موجود مجهول را نباید دست کم گرفت زیرا در قالب های مختلف با شما مواجه می شوند.از کجا می دانید که هم اکنون جنی پشت سر شماست و  به شما نگاه نمیکند؟!!!!!!

جن از نظر علوم تجربی

File:Awatdevatasupperlevel01.JPG

مجسمه خیالی از  اجنه زن

تاکنون هیچ تحقیق مستدل علمی در مورد جن در نشریات علمی چاپ نشده است. ، استاد زیست‌شناسی دانشگاه آکسفورد، احتمال وجود جن و سایر موجودات ماورا طبیعی را به دلیل نداشتن پشتوانه علمی مساوی با احتمال وجود  پلنگ صورتی در دنیای واقعی می‌داند.  ضمن اینکه ویژگی‌هایی که در ذهن عوام در مورد جن وجود دارد با تعریف دینی از آن مطابقت ندارد. وجود جن با خود دین در تعارض است.

در ÷ایان باید گفت جن و روح اگر وجود داشته باشد به این شکلی نیست که در فضای مجازی می بینید و یا در خواب و توهم می بینید بسیاری از رویاها کذب و ناشی از ناملایمات جسمانی است . بعضی ناسازگاری های جسمانی موجب توهم انسان در خواب می شود مثلا اگر شما شب بشدت تشنه باشید در خواب خواهید دید که کنار رودخانه هستید و هر کار می کنید که اب بخورید قادر نیستید و یک هیولا  جلو  رودخانه نشسته است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.