ماموریت تخریب نام خلیج فارس اکنون به بحرین واگذار شده است. | خلیج فارس

ماموریت تخریب نام خلیج فارس اکنون به بحرین واگذار شده است.

چندی پیش یک سمینار بین المللی در دهلی و در موسسه مطالعات و پژوهش های دفاعی برگزار شد من و  دو  پژوهشگر ایرانی دیگر هم در این سمینار مشارکت و مقاله داشتیم  متوجه شدم که نماینده بحرین و مشاور شاه بحرین یک جزوه در مورد عربی بودن خلیج  با سه نقشه جعلی که در آن خلیج ع. ربی بکار رفته است  در مراسم شام  که ما حضور نداشته ایم بین حضار  و دور از چشم ما  پخش کرده است.  سه نقشه  در مقابل سه هزار نقشه خلیج فارس بسیار مضحک و سند  آبرو ریزی است با نماینده مصر  که قبلا نماینده مصر در سازمان ملل بوده  صحبت کردم   روز تولد همسرش بود و کیک بزرگی به همین مناسبت  به داخل سالن پذیرایی آورده بود بعد از تعارفات و تبریکات   موضوع را به وی گفتم وی گقت ما از این نوع هوس ها ی  خلیجی بدور هستیم این کارها بچه گانه است من از خلیج ع.ربی دفاع نمی  کنم . به او گفتم  تا سال  ۱۹۵۸ حتی در یک نوشته عربی  خلیج ع ربی بکار نرفته  تازه اگر این سه نقشه صحت داشته باشد در مقابل سه هزار نقشه خلیج فارس  مضحک است.  همسرش که خانمی با قیافه اروپایی و مدرن بود  نیز با  ما موافق بود البته او از اسلام گرایان مصر و سلفی ها ی وهابی شدیدا  اظهار ناراحتی می کرد. اتفاقا یک  شخصیت  کویتی هم با نماینده مصر و همسرش نشسته بود و  به گفتگوی ما گوش  می داد  گلایه هایی از ایرانیان داشت و می گفت ما کویتی ها همسایه های خوبی نداریم  نه عراق همسایه خوبی است و نه ایران و همین باعث شده ما از سایر کشورهای خلیج عقب افتاده ایم  گویا دل خوشی از عربستان نیز نداشت  معلوم بود آدم غیر مذهبی است  اسلام گرایی را برای منطقه خطرناک می دانست و… هردو حرف هایم را  در بخش نام خلیج فارس تایید کردند البته  موضوعات دیگری هم صحبت شد.

IDSA2013

در جهت خنثی کردن کار بچه گانه مشاور شاه بحرین  که فردی تند خو بود ( در  کنفرانس در جواب یک معترض به خشونت های بحرین عصبانی شد و با تندی غیر متعارف سخن گفت) . لیست ایمیلی شرکت کنندگان در کنفرانس را گرفتم و برای همه آنها  مقاله Legal Validity of the term : Persian Gulf

 legal  را ایمیل کردم مطمئن هستم  این مقاله تاثیر گذار بود. BBCPERSIAN GULF

 

در شرایطی که این روزها نقطه تمرکز سیاسی منطقه خاورمیانه بر رویکرد جدید دیپلماتیک ایران و چشم انداز رابطه ایران و آمریکا معطوف شده، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به آرامی در حال پیشبرد برنامه های ضد ایرانی خود هستند. در این راستا، کشورهای عضو شورای همکاری اخیراً تصمیم جدیدی در راستای جعل نام خلیج فارس گرفته اند.

 کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفته اند تا با راه اندازی یک ایستگاه رادیویی منطقه ای با نام «این خلیج ع ر ب ی است»، به تبلیغات خود علیه ایران در منطقه بعد تازه ای ببخشند. پیشنهاد احداث این پایگاه رادیویی از سوی بحرین ارائه شده بود و قرار است از ماه اکتبر آغاز به کار کند. 

TeheranMossaver31Khordad1330parssea

به نوشته روزنامه «کویت تایمز»، یوسف مصطفی، معاونت امور رادیویی وزارت اطلاع رسانی کویت، اظهار داشته این ایستگاه رادیویی در راستای «ترویج سنت های موجود، فرهنگ، هنر و ادبیات شش کشور شورای همکاری خلیج» فارس فعالیت خواهد کرد. 

به گفته مصطفی، مقامات رادیویی کشورهای عضو شورای همکاری در جلسه ای تصمیم گرفته اند تا از راه اندازی اولیه این ایستگاه رادیویی توسط بحرین در اواخر ماه جاری حمایت کنند. پس از آن، کشورهای عضو شورا به مدت سه فعالیت های این رادیو را رصد کرده و سپس تصمیم خواهند گرفت که به چه صورتی فرکانس آن را در کشور خود تنظیم نمایند. 

به گفته وی، وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو شورای همکاری، در جریان دیدار آتی خود در اواخر این ماه، درباره این ایستگاه رادیویی به گفت و گو خواهند پرداخت. در صورتی که فعالیت این رادیو تصویب شود، اقدامات تبلیغاتی برای ترویج آن در منطقه آغاز خواهد شد. 
1142bahrfars
در عین حال، این مقام کویتی اظهار داشته که کشورش نسخه ای از طرح خود جهت برنامه سازی رادیویی برای مخاطبان انگلیسی، اردو، فیلیپینی و فارسی زبان را در اختیار بحرین قرار داده است. 

گفتنی است این اقدام تبلیغاتی در حالی صورت می گیرد که فعالیت های کلان شورای همکاری خلیج فارس علیه ایران در سطح منطقه با بن بست مواجه شده است. در این رابطه، «کویت تایمز» در گزارش خود اشاره کرده که دولت کویت از طرح خود برای ساخت یک خط لوله نفتی جهت دور زدن تنگه هرمز منصرف شده است.

به نوشته این روزنامه، مسیر طولانی این خط لوله و هزینه های سرسام آور آن، سبب شده طرح های پیشنهادی مربوط به آن مورد موافقت دیگر کشورهای عضو شورای همکاری قرار نگیرد و به این ترتیب، کویت ناچار شد طرح خود را در این زمینه پس بگیرد.   

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>