Archive for: خرداد ۱۳۹۷

پژوهشگر جوان عرب خشم وهابی ها را بر انگیخت

بعد از ۱۴۰۰ سال سرگردانی علمای دینی یک  پژوهشگر جوان  زبان عربی و سریانی می گوید واژگان مقطعه در قران حروف ابجدی نیستند بلکه کلماتی از زبان سریانی هستند و معنی دارند. و مفسران بی جهت آن را راز و رمز دانسته اند . مثلا  طه”  یعنی ای مرد. الم یعنی ساکت باش . الر  یعنی چشمان خود را بگشا و بابصیرت ببین. کهیعص” یعنی اینچنین موعظه و پند بده. قبلا هم تعدادی از ادبای عرب به این موضوع اشاره گذرا کرده بودند اما آنرا باز نکردند تا اینکه لوی شریف این رمزها را بطور مفصل مورد کند و کاو قرار داد . و همانطور که همیشه تاریخ سابقه داشته قبل از هر مطالعه جدی آخوندهای سلفی وهابی جن جنون شدند و خشمناک و ویدیوها و سخنرانی های  منتشر کردند و ای جوان را تکفیر کردند ولی این آخوندهای نادان نمی دانند عصر تکفیر گذشته است و امروز نسل جوان پاسخ می خواهد. بطور طبیعی زبان شناسی یک علم هست و هنوز نایافته های زیادی وجود دارد که باید آنها را یافت.  از دهانه خلیج فارس تا سرچشمه های رود دجله و فرات اقوام و زبان های مختلفی ساکن بوده است عربهای جنوبی در مسیر اروند رود تا عراق و شامام و ترکیه رفت و آمد و تجارت داشته اند و زبان عربی  مخلوطی است از زبان هایی که در سراسر رودخانه های دجله و فرات وجود داشته . زبان عربی در  مکه و مدینه زبان بدوی بوده ولی با اتصال به تمدن بین النهرین بسیار غنی شده است. بنا بر این ناراحت شدن ندارد اگر گفته شود در قران واژگان غیر عربی وجود دارد.  نیمی از اسامی خاص  قران عجمی است مثلا هاجر = هاگر – هگر – علی – ایلیا- یوسف= جوزف= خوزه – ابراهیم – یعقوب=  یاکوب= هاکوپ – اسحاق = اساک و …. لوی شریف می گوید بعضی واژگان سریانی در قران  خوب ترجمه نشده مثلا واژه حی القیوم  یعنی زنده جاوید. در حالیکه مفسران آنرا جدا از حی  گرفته و گفته اند زنده – قایم به ذات

شاب خلیجی یکشف أهم ألغاز القرآن بعد ۱۴۰۰ سنه:

طه لیس اسما للرسول محمد ﷺ والیکم ماذا تعنی ألم، ألر، طه، کهیعص…

قدم الشاب الخلیجی الباحث لؤی الشریف طرحاً جدیداً لمعانی الحروف المقطعه فی کتاب “القرآن الکریم”.

ویعتبر الطرح الذی قدمه الشریف مدهشاً وأقرب ما یکون للتفسیر المنطقی لمعانی ودلالات الحروف المقطعه التی یتلوها المسلمون خلال تلاوتهم لکتابهم المقدس منذ أکثر من ۱۴۰۰ سنه علماً أن هذه الحروف حملت العدید من التفسیرات المتباینه فیما بینها.

وهناک من قال إنها جاءت فی مستهل بعض الآیات القرآنیه لشد انتباه من یسمع تلاوه القرآن بالإضافه إلى تفسیرات أخرى.

وقاد هذا الاکتشاف الذی أنجزه الشریف وهو المهتم بدراسه اللغات السامیه إلى القول بأن أصل الأبجدیه العربیه مأخوذه من الأبجدیه السریانیه و”أنا بحثت فی المعلومه وتأکدت من صحتها من عده مصادر”.

وأشار الباحث الشریف إلى أن الحروف مثل:
ألم، ألر، طه، کهیعص…”لیس لها أی معنى فی اللغه العربیه ولکن لها معانی فی اللغه السریانیه التی هی أصل الأبجدیه العربیه”.

ولفت فی بحثه إلى أن کل حرف له معنى فی ذاته “وبناءً علیه بحثت فی معانی تلک الحروف فی السریانیه والحقیقه أن النتائج کانت مدهشه وتکاد لا تصدق والنتائج کانت من خلال موقع ترجمه morfix أمام الجمیع ولیست ترجمتی الشخصیه”.

وفی التفاصیل قال:

“ألم“: تعنی اصمت…وکان یستخدمها النبی داوود فی خطبه عندما یرید قول شیء مهم
وهذا مذکور فی الزبور والتوراه لیومنا هذا بنفس الحروف.

“ألم” لکن بالشکل العبری والسریانی وعندما نطبق هذا المعنى على القرآن الکریم فی سوره البقره

مثلا”
ستصبح: “اصمت” ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین وانظروا للسیاق وکیف استقام المعنى.

“ألر“: تعنی تبصر أو تأمل بقوه وعندما ننظر لکل الآیات التی وردت بعد “ألر” فی القرآن الکریم نجد أنها احتوت على شیء یتبصر أو یتأمل فیه.

السور التی تبدأ بـ”ألر”:

سوره یونس: (ألر تِلْکَ آَیَاتُ الْکِتَابِ الْحَکِیمِ)

سوره هود: (ألر کِتَابٌ أُحْکِمَتْ آَیَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَکِیمٍ خَبِیرٍ)

سوره یوسف: (ألر تِلْکَ آَیَاتُ الْکِتَابِ الْمُبِینِ)

سوره إبراهیم: (ألر کِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ)

سوره الحجر:(ألر تِلْکَ آَیَاتُ الْکِتَابِ وَقُرْآَنٍ مُبِینٍ).

فانظر إلى السیاق وکیف استقام المعنى.

طه: وتعنی یا رجل…الهاء حرف نداء والطاء تعنی رجل فی السریانیه…لاحظوا: یا رجل ما أنزلنا علیک القرآن لتشقى…فانظروا السیاق وکیف استقام المعنى.

ملحوظه: هناک معتقد خاطئ عند البعض أن طه اسم من أسماء نبی الإسلام محمد ﷺ وهذا اعتقاد خاطئ لم یقل به أی عالم أو أی صحابی بل هی حروف مقطعه مثل ألم و ألر وغیرها.

کهیعص: وتعنی هکذا یعظ…ذِکْرُ رَحْمَهِ رَبِّکَ عَبْدَهُ زَکَرِیَّا إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاء خَفِیًّا قَالَ رَبِّ إِنِّی وَهَنَ الْعَظْمُ مِنِّی وَاشْتَعَلَ الرَّأْسُ شَیْبًا وَلَمْ أَکُن بِدُعَائِکَ رَبِّ شَقِیًّا وَإِنِّی خِفْتُ الْمَوَالِیَ مِن وَرَائِی وَکَانَتِ امْرَأَتِی عَاقِرًا فَهَبْ لِی مِن لَّدُنکَ وَلِیًّا یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا
یَا زَکَرِیَّا إِنَّا نُبَشِّرُکَ بِغُلامٍ اسْمُهُ یَحْیَى لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِیًّا.

فانظروا إلالسیاق وکیف استقام المعنى.

http://www.alanba.com.kw/ar/last/726632/04-03-2017-

شبکه نبا   

باحث سعودی یفک “شیفره” أهم ألغاز القرآن الکریم بعد ۱۴۰۰ سنه

  ا ….

…..

.

.