مسابقه دانشجویی روز ملی خلیج فارس برگزار شد. | پژوهشهای ایرانی

مسابقه دانشجویی روز ملی خلیج فارس برگزار شد.

bahre mohit Ajam = arabian sea

 برگزار شد و به ده نفر برندگان آن جوایزی اعطا گردید.

در آستانه فرارسیدن 10 اردیبهشت “روز ملی خلیج فارس”، مسابقه ویژه ای توسط رایزنی علمی و سفارت جمهوری اسلامی ایران طراحی گردیده است و کلیه دانشجویان و ایرانیان مقیم هند می توانند در این مسابقه شرکت نمایند.
برای یافتن پاسخ سوالات فقط کافی است که کلمه ” تحریف نام خلیج فارس” در Google جستجو شود و متون لازم در دسترس قرار خواهد گرفت.
تمام علاقمندان به شرکت در این مسابقه باید پاسخ های خود را حداکثر تا تاریخ چهارشنبه 11 اردیبهشت ارسال نمایند. (پس از وارد کردن پاسخ پرسش ها و مشخصات خود، بر روی قسمت submit کلیک کنید تا پاسخ شما ذخیره گردد)
به 10 نفر از شرکت کنندگان در این مسابقه که بیشترین پاسخ صحیح را داده باشند در جشنی که به مناسبت ولادت حضرت زهرا در روز پنجشنبه در خانه فرهنگ برگزار می گردد، به قید قرعه جوایزی نفیس و ارزشمند اهدا خواهد شد.0
“برای من هیچ تعجبی نداشت که در همه نقشه ها که دوستان و دشمنان ایران اعم از اعراب و یونانیها تهیه کرده اند همگی آنها نام خلیج فارس را در بر دارد. هیچ نقشه تاریخی در شرق و یا در غرب و در هیچ کجای جهان با نام خلیج عربی وجود ندارد و بنابر این تغییر این نام به خلیج و یا خلیج عربی و یا هر نام دیگری بر خورد غیر منطقی و غیر حکیمانه با حقایق تاریخی و جغرافیایی است.”
این جملات از کدامیک از روشنفکران و اساتید و پژوهشگران عرب است فقط نام گوینده؟

حقیقتاً من هیچ منبع تاریخی را ندیدم که آبراه جنوب ایران را خلیج عربی نامیده باشد اعراب قبل و بعد از اسلام همیشه این آبراه را بحر فارس بحر العجم و یا خلیج فارس نامیده اند من خودم نقشه سفرهای ابن بطوطه را در کتابم ترسیم کرده ام و مطابق سفرنامه اسم خلیج فارس را در جای خودش آورده ام.
فقط نام گوینده؟

نسل من بخاطر دارد که ما در ایام مدرسه در کتب و نقشه ها با عبارت” خلیج فارس” سر و کار داشتیم ولی بعد از مدتی به آن خلیج عربی اطلاق کردیم. این غیر منطقی، رذالت و پستی است. اینکه چند کشور عربی در اطراف آن باشند دلیل نمی شود که نامی تاریخی را تغییر دهیم.
فقط نام گوینده؟

نام خلیج فارس از طریق آثار مکتوب از دوره اسکندر مقدونی به ما رسیده و حتى مورخان عرب هم همین نام را بکار برده اند و در معاهدات حکام خلیج با بریتانیا نیز همین نام بکار رفته و تا زمان جمال عبدالناصر تغییری در نام خلیج فارس بکار نرفته کما اینکه خود ناصر هم در ابتدا می گفت: “نحن أمة واحدة من المحيط الأطلسي إلى الخليج الفارسي”.اما اینکه بعضی ادعا کرده اند که پلینی و رومی ها خلیج عربی بکار برده اند ابدا صحت ندارد.(أمّا ما يحكى عن أن الرومان أطلقوا على هذا الخليج اسم “الخليج العربي” فهو عار عن الصحة) خلیج عربی نامی است که رومی ها به دریای سرخ داده اند.”
فقط نام گوینده؟

در مرکز پایتخت کدام کشور عربی خیابانی بنام خلیج فارس و خیابانی بنام طهران و مصدق وجود داشته و هنوز هم وجود دارد؟

اولین بار چه کسی نام خلیج عربی را بکار برد و در کدام کتاب  و جمله او چه بود؟

اولین رهبر عربی که نام خلیج فارس را به صورت تحریف شده بکار برد چه کسی بود؟

روز ملی شدن کانال سوئز جمال عبدالناصر راجع به خلیج فارس چه جمله ای بکار برده است؟

نام دریای عرب ​ فعلی ​ در منابع عربی و اسلامی ​قبلا ​چه بوده است​ دو تا از نامهای مشهور آنرا نام ببرید​؟

بصره و ابله عربی شده چه نامی است ؟

کدام سردار ایرانی استعمار گران پرتغالی را از خلیج فارس اخراج نمود؟

نام و نام خانوادگی : *
جهت تماس در صورت برنده شدن در مسابقه

شماره تماس : *
جهت تماس در صورت برنده شدن در مسابقه

ایمیل *
جهت برقراری ارتباط در صورت برنده شدن در مسابقه

8644543463_f04fa48bb8_k

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.