رئیس قوه قضائیه: مخالفت با اعدام، مخالفت با اسلام است، | پژوهشهای ایرانی.دریای پارس.

رئیس قوه قضائیه: مخالفت با اعدام، مخالفت با اسلام است،

 

stop

مخالفت با اعدام، مخالفت با اسلام است، ما کارمان را با قاطعیت ادامه خواهیم داد

برابر گزارش خبرگزاری های داخلی و خارجی :
در واکنش به درخواست ها جهت لغو و تعلیق مجازات اعدام در ایران، رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی گفت: “همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم بسیاری از اشکالاتی که با ادعای نقض حقوق بشر مطرح می‌شود، از جمله مخالفت با اعدام، در واقع مخالفت با حکم اسلام است و ما بدون توجه به این مسائل و حرف های بی‌منطق و دروغ، با صلابت به کار خود ادامه می‌دهیم.”  

 حجت الاسلام صادق لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، روی کار آوردن حکام «مستبد و ضد دین» در کشورهای اسلامی و راه‌اندازی «رسانه‌های مخرب» را دو راهکار دیگر سلطه‌گران برای تهاجم فرهنگی به جهان اسلام برشمرد و گفت : نمونه‌ای از این تلاش را می‌توان در انبوه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان که در سال‌های اخیر با هدف تضعیف و تخریب بنیان‌های فرهنگی مردم تأسیس شده‌اند مشاهده کرد.

  لاریجانی با اظهار امیدواری به ناکام ماندن تهاجم فرهنگی نظام سلطه، افزود: خوشبختانه اکنون شاهد موج «بازگشت به خویشتن» در نسل جوان هستیم که نمونه‌های آن را در حضور گسترده جوانان در آیین‌های مذهبی از جمله شب‌های احیاء، اعتکاف و عزاداری عاشورا می‌بینیم.

 لاریجانی نقدهای علمی و روشنفکری را «راه افتادن جریان‌های روشنفکرمآبانه » و «ترویج نسبی‌گرایی و اباحه گری» از سوی غرب و یکی از راه‌های تهاجم فرهنگی دانست و مدعی شد: وقتی اصول اسلامی به این افراد روشنفکرنما گوشزد می‌شود، در مقابل می‌گویند از کدام اسلام حرف می‌زنید زیرا اسلام قرائت‌های گوناگون دارد، این در حالی است که اسلام واقعی چیزی جز آنچه که امام از آن با نام «اسلام ناب محمدی(ص)» یاد می‌کردند، نیست یعنی همان اسلامی که در آن ایمان قوی، توحید، عزت، جهاد و دفاع وجود دارد و متخصصان حوزوی و مراجع تقلید کارشناسان واقعی آن هستند. نسبی گرایی در عالم فهم و شناخت، پاسخ‌های قانع کننده و متقنی دارد که در موضع خودش محل بحث و تدقیق قرار گرفته است.

 رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: همانطور که قبلاً هم اعلام کردیم بسیاری از اشکالاتی که با ادعای نقض حقوق بشر مطرح می‌شود، از جمله مخالفت با اعدام، در واقع مخالفت با حکم اسلام است زیرا قصاص نص قرآن کریم است. در برابر نصوص اسلامی مانند حکم قصاص نمی‌توان گفت که کدام قرائت چه می‌گوید؟ زیرا ما یک اسلام بیشتر نداریم که مرجع معتبر و صحت تفسیر آن هم، فهم «روشمند و مضبوط» مراجع تقلید و علمای دین است.

 

Comments are closed.