عجم: اقدام ترامپ کمکی به متحدین منطقه‌ای آمریکا نخواهد کرد | پژوهشهای ایرانی

عجم: اقدام ترامپ کمکی به متحدین منطقه‌ای آمریکا نخواهد کرد

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد عجم کارشناس مسائل بین الملل، درباره سخنرانی ترامپ به خبرنگار ما گفت:

بین الملل > دیپلماسی – یک کارشناس مسائل روابط بین الملل معتقد است اقدام ترامپ صلح جهانی را با خطر بزرگی روبه رو خواهد کرد.
نشان آنلاین:

ارزیابی ها نشان می دهد سخنان تند ترامپ علیه برجام نه تنها نتوانست موجی به نفع اقلیت تندرو  در آمریکا ایجاد کند بلکه بی اعتمادی جامعه جهانی را به  دولت فعلی آمریکا بیشتر و فضای جهانی و بخصوص منطقه ملتهب خاورمیانه را رادیکالیزه تر و در نتیجه نا امن ترمی کند.»

این پژوهشگر خلیج فارس و غرب آسیا درباره تحریف نام خلیج فارس گفت:

«وقتی او یک نام  کهن و مستند تاریخی که در تمام زمانها و مکانها به طور مستمر و از جمله در ایالات متحده آمریکا از قدیم تا کنون با نام  خلیج فارس نامیده شده را اشتباه قرائت می کند مسلم است سایر ادعاهای وی نیز خالی از مصداقیت ارزیابی می شود.

ماحصل بیشتر از  ۳۵ سال دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی ایران رهبران و سیاستمداران آن کشور را به درستی به این نتیجه رساند که برای امنیت جهان و خاورمیانه  از عداوت با ایران دست بردارند و  رفتار احترام امیز داشته باشند.

«مسالک ‌و ممالک» از نفیس‌ترین نُسخ خطی اثر ابواسحق ابراهیم بن محمد فارسی اصطخری حدود هزار سال قبل .نقشه بحر فارس .این نقشه ۱۳۸۷ ثبت یونسکو شد

جمع بندی این تفکر  و تجربه چند دهه هزینه جامعه جهانی به قرارداد جهان پسند برجام منتهی شد و علی رغم همه کارشکنی ها برجام جواب داد منطقه و جهان فضای مساعدتری پیدا کرد و تروریسم بین الملل  به واپسین روزهای قدرتنمایی رسید اما ترامپ با سخنان اخیر خود همه دستاوردها را یکباره فدای هوسهای دو دولت افراطی منطقه ای  می کند »

عجم در نهایت گفت: «اقدام ترامپ خلاف منافع آمریکا و خلاف منافع اروپا و غرب است و صلح و امنیت و اعتماد جهانی را با خطر فاحشی روبرو می کند و البته بی اعتمادی و چالش های منطقه ای را نیز افزایش می دهدو هزینه ساز  می شود اقدامات ترامپ قطعا کمکی به امنیت متحدان منطقه ای آمریکا نخواهد کردبلکه شکاف آمریکا  با متحدان اروپایی و آسیایی  را عمیق تر خواهد کرد.

ترامپ باید به دستاوردها و تجربه گرانسنگ حقوق و عرف بین الملل و تجربه سیاستمداران کشورهایی که برجام را نهایی کردند احترام بگذارد. به نظر کارشناسان خود آمریکا سخنان تعصب امیز  و شعارهای تحریک آمیز ترامپ؛ عداوت و خصومت میان ملتهای ایران و آمریکا را ترغیب می کند که کاری بس خطرآفرین است.

http://www.aftabir.com/news/article/view/2017/10/15/1779415

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.