ایرانی ها بسیار زودتر از مردمان دیگر خشمگین می شوند | خلیج فارس

ایرانی ها بسیار زودتر از مردمان دیگر خشمگین می شوند

برابر بررسی های انجام شده مردم ایران سطح تحمل بسیار پایینی دارند و بسرعت عصبانی و خشمناک  و حتی دچار جنون آنی می شوند و چاقو برمی دارند و قمه می کشند. و زدو خورد می کنند انگلیسی ها بسیار خونسردند و کمتر خشمگین می شوند درجه بردباری آنها بسیار بالا است.

هندی ها نیز خونسرد هستند و کمتر منازعه و جنگ و دعوای خیابانی راه می اندازند. بندرت زد و خورد می کنند .

در هند با جمعیتی یک میلیارد و دویست هزار نفری از ابتدای استقلال تا کنون تنها 170 نفر اعدام شده اند آنهم افرادی با سابقه جنایتهای خونین و یا سابقه تروریستی و بمب گذاری .

یک شرط لازم و ناکافی برای زندگی مسالمت‌آمیز در جامعه‌ای که در آن عقاید مختلف وجود دارند این است که باور داشته باشیم وقتی به کسی احترام می‌گذاریم، به این معنی نیست که حتما به عقیده‌ی او هم احترام می‌گذاریم. ما می‌توانیم عقیده‌ی او را تحمل کنیم یا از او بخواهیم آن را به ما نگوید. با این وجود، مجاز نیستم به او، به عنوان یک انسان، بی‌احترامی کنیم در حالی که می‌توانیم نظرمان را در مورد هر عقیده‌ای بگوییم بدون آنکه به آن توهین کنیم

این یک واقعیت است که خشونت، یک دور باطل است، اگر در جواب خشونت، به همان اندازه به خشونت روی بیاوریم، خشونت تنها دو برابر نمی شود، بلکه ده ها برابر می شود، چون خشونت به صورت تصاعدی رشد می کند و اضافه می شود.

کشتن یک اقدام تروریستی است

اعدام سربازان

 خشونت باید قباحت  و نفرت انگیز شمرده شود، اگر چاقو زدن و یا دعوا کردن بد است،  حکومتها  و دادگاهها  نباید به چنین کارهایی دست بزنند، چون چنین کارهای زشتی، برای مردم عادی می شود .
 
صد البته که یک آدم کش باید مجازات شود، و شاید مهمترین دلیل مجازات او این باشد که وقتی یک نفر آدم کشت، و یک بار چنین خط قرمزی را رد کرد، ممکن است باز هم چنین کار زشتی را به سادگی تکرار کند، و به قول معروف، گزینه پر خطر است.
 
 
اگر برای مجازات یک خاطی، به کشتن او روی بیاوریم، چه تفاوتی بین آن آدم کش و قاضی دادگاه وجود دارد؟! هر دو آدم می کشند!
 
صد البته که افراد خاطی، باید مجازات شوند، کسی که قاچاق مواد مخدر کرده، باید تنبیه شود تا دیگر چنین کاری را نکند و صد البته، افراد دیگر نیز، جرات چنین کاری را نکنند.
 
اما هیچگاه فکر کرده اید که چرا در کشورهایی که مجازات اعدام برای قاچاق مواد مخدر و یا قتل وجود دارد، شاهد بیشترین تعداد قتل و آدم کشی هستیم؟! چرا توزیع مواد مخدر، بیشترین مقدار است؟!
 
به یاد داشته باشید، همیشه ممکن است که پلیس یا دادگاه اشتباه کنند و به اشتباه، یک بیگناه را محکوم کنند، اگر مجازات زندان طولانی مدت، جایگزین مجازات اعدام شود، خیلی راحت می توان آن اشتباه را جبران کرد، اما اگر مجازات اعدام اجرا شود، دیگر غیر قابل بازگشت است!
 
واقعیت این است، مجازات  گسترده اعدام، قباحت آدم کشتن را می ریزد و آن را کاری عادی جلوه می دهد، و زمینه ساز خشونت بیشتر در جامعه می شود.
اعدام باید فقط برای جنایات سنگین وجود داشته باشد. تا کنون  هزاران نفر برای مواد مخدر  اعدام شده اند اما نه مواد مخدر ریشه کن  شده است و نه قاچاق آن و نه قاچاقچیان آن. 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.