حجت الاسلام علی عجم: دانایی و عدالتجویی حق مردم است. | پژوهشهای ایرانی.دریای پارس.

حجت الاسلام علی عجم: دانایی و عدالتجویی حق مردم است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی:

صدا و سیما رسانه ای در اختیار اقلیت است

شناسهٔ خبر: 2884045 –
>
مشهد- دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی گفت: امروز صدای اقلیت جامعه از صدای اکثریت بلند تر است و صدا و سیما در اختیار عده محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ، حجت الاسلام علی عجم ظهر امروز در مراسم باز گشایی مجدد دفتر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی که در تالار ابن سینا مشهد برگزار شد اظهار کرد:  عده ای معتقدند که آزادی و دموکراسی دین را تضعیف می کند حال آنکه عملا مشخص است این محدودیت ها و تک صدائی هاست که دین، گناه و خلاف را در جامعه ترویج می دهد.

وی با طرح این سوال که کدام گناه بالاتر از این همه سوء استفاده و خسارت مالی است که  در نهان انجام می شود افزود:  متاسفانه همه دغدغه مذهب ما این شده است که در محرم لباس سیاه بپوشیم و سینه بزنیم.

وی ادامه داد: همه اسلام را تبدیل کردن به حساسیت بر روی حجاب نادرست است  که گرچه از اسلام است اما این ارزشهای درجه ده را به جای ارزشهای درجه یک نشاندن و بعد ارزشهای درجه یک را بی اهمیت انگاشتن از عوامل نابودی یک جامعه است.

عجم افزود: آنچه می تواند این فاجعه تاریخی را از این جامعه دور کند حضور مردم است در سرنوشت خودشان است وهر جا مردم حضور دارند آنجا معجزات بزرگی رخ می دهد.

 دبیر مجمع روحانیون مبارز ادمه داد: امروز صدای اقلیت در جامعه از صدای اکثریت بلند تر است و صدا و سیمای ایران تبدیل به رسانه ای برای انعکاس صدای اقلیت شده که این یک فاجعه است.

وی تاکید کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب گفتند رای مردم حق الناس است منظور ایشان از این حق فقط در شمارش آراء نبود بلکه در نتیجه ای است که توسط آرای مردم باید ایجاد شود.

عجم بیان کرد: آنچه مسلم است حق مردم باید در عمل اجرا شود و امروز تریبونی در اختیار اکثریت مردم نیست و نتیجه اینکه  توافق هسته ای را که مورد استقبال مردم قرار گرفت و دستاورد مهمی است اینگونه کم اهمیت جلوه می دهند.

 وی در انتها افزود: این بزرگترین توهین به حق الناس است که صدای اکثریت شنیده نمی شود و این به دلیل شکل نگرفتن احزاب سیاسی است و گرنه اگر احزاب و تشکل های مردمی که پایه و اساس دموکراسی است شکل بگیرند شاهد این بی عدالتی ها نخواهیم بود

……………………………………………………………..

حجه الاسلام عجم در مراسم عاشورای امسال  در مسجد جامع نوغاب گفت  امر به معروف و نهی از منکر  با آنچه امروز تعبیر می شود تفاوت فاحشی دارد  امر به معروف کردن دخالت در حجاب و لباس فرد نیست . مخاطب امر به معروف صاحبان قدرت است صاحبان ثروت است و دولتها .

مردم و رهبران جامعه حق دارند در سرنوشت خود مشارکت کنند این یعنی امر بع معروف و نهی از منکر . مردم حق دارند از دولتها سوال کنند  چه مستقیم و چه از طریق نمایندگان منتخب خود . امام حسین علیه ظلم و بی عدالتی قیام کرد و گفت برای اصلاح امور و برای امر به معروف قیام کرده ام مخاطب امام حسین هیچ فردی نبود خانم های بی حجاب نبود مخاطب امام حسین دستگاه خلافت بنی امیه بود. عدالت خواهی و اصلاح طلبی  همان امر به معروف و نهی از منکر است .

مراسم دومین شب از عزاداری دهه آخر صفر با حضور احزاب و گروه های مختلف سیاسی اصلاح طلب استان خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام علی عجم در این مراسم، اظهار کرد: گفتمان صلح در دولت تدبیر و امید صورت پذیرفت و جای جنگ و جدال را گرفت که این موضوع مهمترین دستاورد دولت می باشد.
وی ادامه داد: مخالفان دولت نمی‌خواهند این گفتمان را بپذیرند و برای این کار بزرگ اندک ارزشی قائل نشدند بطوریکه انگار نه انگار که چنین اتفاق بزرگی افتاده است.
نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بزرگترین نشانه عقب ماندگی یک جامعه این است که افراد نتوانند تفکرات همدیگر را تحمل کنند در واقع همه انسان‌ها به یکدیگر نیازمند بوده و با استفاده از افکار هم بزرگترین منبع رحمت الهی را خواهند داشت.
وی افزود: طرح اندیشه غلط «اگر مردم بفهمند، خوب نیست» کار اشتباهی است حال آنکه متاسفانه این تفکر که اگر آزادی بیاید، دین می‌رود هنوز هم در بین بعضی افراد جامعه وجود دارد این در حالی است که هیچ عاملی مانند آزادی، دین را در جامعه نهادینه نمی‌کند.
وی با بیان این مطلب که جامعه پر از علم و دانش است، پس به این جامعه نمی‌توان دروغ گفت، اظهار کرد: در جامعه بسته می‌توان برای مردم در روز چهارشنبه نماز جمعه خواند و معاویه می‌تواند کاتب وحی شود و قوم پیامبر کسی شود که مسلمان نیست و علی را خانه نشین کرد ولی در جامعه باز نه.
عجم ادامه داد: در جامعه بسته جهل مقدس می‌شود که این نوع برترین جهل است، این جهل و اندیشه‌های غلط فجایعی مانند داعش را بوجود می‌آورد و سر منشاء جنگ‌ها نیز این اندیشه و تفکرات است…

گفتنی است حجه الاسلام علی عجم  متولد 1328  در روستای  زیبد  و نماینده دور اول مجلس شورای اسلامی از مشهد  و حاکم شرع هئیت هفت نفره واگذاری زمین بوده است . وی دارای 5 فرزند بوده که فرزند اول او به همراه دو کودکش  سال  1382در تصادف  جاده  مشهد گناباد جان باخته است.

وی همچنین در خصوص  جنایات داعش در عراق گفت داعش و تکفیری ها محصول تفکرات متحجرانه و تعصب امیز ناشی از جهالت است.

مردم حق دارند که به اطلاعات دسترسی داشته باشند و دانایی حق مردم است . مردم را بزور نمی توان به بهشت فرستاد . این همان کاری است که داعش می خواهد انجام دهد.

.KHORASAN ISIA Lلقاعده

 

 

 
آگاهی بیشتر:

*ISIS: Saudi-Qatari-Funded Wahhabi Terrorists Worldwide

** “دولت اسلامی در عراق و شام (شرق مدیترانه)” ISIS  محصول و تولید کجا است ؟ و اهداف آن ؟

*روزنامه وال استریت ژورنال در تاریخ ۲۴ اوت . آمریکا و  داعش 

 

   محمد عجم   منتشر شده در همشهری – بازتاب-  اردیبهشت  1385 

جبهه النصره  و تشكيلات مخوف القاعده : دکتر محمد عجم

افکار و عقاید ابن تیمیه پدر فکری مکتب سلفی تکفیری جهادی

http://www.cfr.org/iraq/islamic-state-iraq-greater-syria/p14811

http://www.understandingwar.org/sites/default/files/ISWBackgrounder_ISIS_Annual_Reports_0.pdf

parssea.org/?p=6282

 

Comments are closed.