کشف یک کتیبه کهن 400ساله مربوط به دوره ایلام | خلیج فارس

کشف یک کتیبه کهن ۴۰۰ساله مربوط به دوره ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از کشف یک کتیبه کهن مربوط به دوره ایلامی در این استان خبر داد.

 

 

کتیبه لرستانمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان از کشف یک کتیبه کهن مربوط به دوره ایلامی در این استان خبر داد.به گزارش ایرنا، سید قاسم قربانی روز دوشنبه افزود: این کتیبه که یک اثر نفیس بشمار می رود، برگ زرین دیگری را به تاریخ کهن لرستان اضافه خواهد کرد.

 

وی اظهار کرد: این کتیبه که مطالعات اولیه آن توسط کارشناس ارشد باستان شناسی استان انجام شده، دارای ۱۲ سطر و از نظر نگارش سطور یکی از طولانی ترین کتیبه های ایلامی بدست آمده در کشور محسوب می شود.

 این کتیبه که حدود چهار هزار سال قدمت دارد، از جنس گل پخته می باشد و برخی از متخصصان خطوط  تمدن ایلامی در ایران اصالت آن را مورد تایید قرار داده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده و اظهار نظر کارشناسان، این کتیبه نمونه ای کم نظیر از  لوحه های  ایلامی است که در لرستان کشف شده که ترجمه دقیق آن می تواند زوایای تاریکی از تاریخ کهن و باستانی لرستان را آشکار کند.

کتیبه لرستان

 

  • گل نوشته به نگارش کهن  خط  میخی دوره ایلامی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>