اعراب خلیج فارس نزديكي ايران و آمريكا به ضرر كشورهاي منطقه است! | خلیج فارس

اعراب خلیج فارس نزدیکی ایران و آمریکا به ضرر کشورهای منطقه است!

نتانیاهو اعلام کرد کشورهای عربی دیگر  اسرائیل را دشمن خود نمی دانند. 

نزدیکی اعراب خلیج فارس به اسرائیل  علیه ایران

روزنامه فولیا – ائتلافی غیر معمول برای خنثی سازی دشمن مشترک طی هفته های اخیر در حال شکل گیری است. علائم خطراز سوی ایران هسته ای با نزدیکی به آمریکا از امارات تاعربستان را دربرگرفته است. هیاتهای اسرائیلی در سطوح عالی ملاقاتهایی را در منطقه ترتیب داده اند تا از هسته ای شدن ایران ممانعت به عمل آورند. نمایندگانی نیز از سوی اعراب میان رو به طورمخفیانه به اسرائیل سفر نموده اند. به موازات ابتکارات فوق الذکر نیروی هوایی اسرائیل به تمرینات استراتژیک از جمله عملیات سوختگیری در آسمان پرداخته که علامتی دال بر اقدام هوایی با اهداف دور می باشد. شبیه سازی عملیات در یوتوب همزمان با هشدار نتانیاهو به اوباما در مورد کاهش احتمالی مجازاتها علیه ایران صورت پذیرفته است.TeheranMossaver31Khordad1330parssea

نتانیاهو صراحتا گفته«هنگامیکه رژیم جنایتکار وارد عرصه دیپلماسی دوستانه شده و سخنان مسالمت آمیز می گوید ولی همزمان برای کسب قدرت هسته ای تلاش دارد بایستی بلافاصله مانع آن شد.»

دولتهای خلیج(فارس)که با اسرائیل وارد گفتگوی محرمانه شده اند روابط دیپلماتیک با آن ندارند ولی در واهمه از حسن روحانی در بهره گیری از زبان جدید دیپلماتیک برای فریب آمریکا و درنتیجه توافق جدید با آن کشور و تداوم برنامه هسته ای با اسرائیل مشترک هستند.

  کنفدرالیسم خلیج(فارس)رویارویی نزدیکی ایران و آمریکا

PERSIAN Gulf india

الوطن – عبدالله نفیسی ، تحلیل گر سیاسی هنگامی که از خطر ایران برای کشورهای منطقه سخن گفته و به روحیه خود بزرگ بینی فارسها و تحقیر اعراب توسط ملت ایران اشاره می کرد بر معامله ای تاکید داشت که میان ایران و آمریکا انجام خواهد گرفت و کشورهای منطقه قربانی آن خواهند بود. وی گفت : از ویژگیهای این معامله رابطه رو به رشد ایران و آمریکا از یکسو و ایران و اسرائیل از سوی دیگر است. هم اینک ما خود را در منطقه به این طرح نزدیک می بینیم طرحی که آشکار شده و سخن از یک خاورمیانه و خلیج(فارس) جدید است . نزدیکی ایران و آمریکا مدخلی است برای تامین منافع آمریکا پس از ناکامی آن در کنترل مصر ، عراق و سوریه . آمریکا می خواهد بر نفت مسلط باشد و امنیت اسرائیل را حفظ کند و ایران دستورالعملی را برای منطقه آماده کرده تا بر آن مسلط شده و طمع ورزیهای خود را محقق نماید . لذا پیش از آنکه خود را در مقابل یک سایکس پیکوی جدید بیابیم باید بدانیم که خطر برای ما اخوان المسلمین نیست بلکه خطر واقعی در نزدیکی ایران و آمریکا نهفته است.

ترکیه – نزدیکی ایران و آمریکا : نگرانیهای منطقه فوائد آن را از بین نمی برد.

القبس – دکتر شفیق الغبراء ، استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت معتقد است شیعیان منطقه خلیج(فارس) بیشتر از سایر طوایف از نزدیکی دو کشور خرسند هستند زیرا معتقدند این امر به آرامش میان شیعه و سنی خواهد انجامید. ازسوی دیگر برخی سنیهای منطقه نیز نگرانند و برخی دیگر بیطرف و معتقدند این نزدیکی موجب می شود ایران به سیاستهای معتدل روی آورد. وی تاکید کرد ایران هیچگاه برای سرنگونی رژیمی تلاش نکرده اما دارای سیاستهای بسیار پیچیده است که ما باید بدنبال نقاط مشترک با آن باشیم. وی افزود کشورهای منطقه درخصوص ایران به یک اجماع دست نیافته اند و نمی توان نگرانی آنان را از نزدیکی دو طرف به یکدیگر انکار نمود. لذا پیشنهاد می شود این کشورها خط باز و کانالی را با ایران داشته باشند و در این راستا شورای همکاری همانگونه که به سوی آمریکا حرکت کرده و درجهت منافع خود گام بر می دارند به سوی ایران نیز حرکت کند. وی می افزاید : نفوذ روبه رشد ایران درعراق ، لبنان و سوریه و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ نگرانی اعراب منطقه را برانگیخته است تا جائیکه باید دانست که آمریکا نیز به این نتیجه رسیده که ایران یک کشور مهم در منطقه است و درمیان شیعیان و سنیها پایگاه دارد. دکتر ندی المطوع مدیر بخش پژوهشهای استراتژیک مرکز خلیج(فارس)دانشگاه کویت نیز با مثبت خواندن تحول اخیر میان ایران و آمریکا آنرا در جهت منافع منطقه دانسته است گرچه نمی توان به دلیل سیاستهای ایران تاثیر منفی آن بر منطقه را نیز نادیده گرفت. وی با استناد به اظهارات عبدالعزیز صقر مبنی بر اینکه نزدیکی ایران و آمریکا به ضرر کشورهای منطقه است و بار دیگر ایران را به ژاندارمی برای منطقه تبدیل می کند گفت : کاهش تحریمها به افزایش نقش ایران در منطقه خواهد انجامید. نامبرده سیاست آمریکا درخصوص ایران را یک سیاست استراتژیک مشروط دانسته است که علیه دشمنان پیشین مانند چین و روسیه نیز بکار گرفته شده که از سویی برمهار آنان و از سوی دیگر به جذب مشروط آنان اعتقاد دارد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>