حیوانات افسانه ای خلیج فارس و کشف موجود عجیب در پارس‌ جنوبی ! | پژوهشهای ایرانی

حیوانات افسانه ای خلیج فارس و کشف موجود عجیب در پارس‌ جنوبی !

 

جانوران عجیب و افسانه ای خلیج فارس و دریای پارس (دریای عرب/ مکران) جساسه -دجال – پری – گاو ماهی – و …   و… را درکتابهای قدیمی بسیار شنیده ایم 

اما حالا پارس جنوبی خبری با عکسهای عجیب منتشر کرده است. 

کارکنان دریایی شناورهای مستقر در منطقه پارس جنوبی، لاشه موجودی عجیب را در محل سکوهای گازی کشف کردند. گفتنی است بوی تعفن بسیار عجیب این موجود، تا فاصله چند صد متری حس می شود.

موجود عجیب در پارس جنوبی 

جانوران عجیب و افسانه ای خلیج فارس و دریای پارس (دریای عرب/ مکران) جساسه -دجال – پری – گاو ماهی – قرش  و .. اینجا…

  اما در مورد این عکس بنظر من دو احتمال وجود دارد. :1- یک کروکدیل غول پیکر است که یا بنوعی سوار بر کشتی ها از آفریقا و یا آسیا پسفیک  فلیپین – هند تایلند  به خلیج فارس آمده و  بر اثر گرسنگی و یا هر عاملی خود را بداخل دریا انداخته و  شکاری هم انجام داده اما  با توجه به آبهای شور خلیج فارس  خفه شده و نتوانسته است به موقع خود را به ساحل برساند 2- یا متعلق به قاچاق چیان بوده است و در بین راه مرده و آنرا به داخل خلیج فارس انداخته اند.   کروکدیل در رودخانه های منتهی به خلیج فارس زندگی نمی کند  و در آبهای شور خلیج فارس هم  نمی تواند زندگی کند هم بدلیل گرمای شدید و هم شوری آب.

این روزها همه از موجود عجیب پارس جنوبی سخن می گویند یادتان هست چندی قبل نیز یک فرد ادعا کرده بود که جنازه موجود فضایی را در روسیه پیدا کرده و میلیونها آدم را سر کار گذاشت بعد معلوم شد یک حقه فتوشاپی بوده است.

  اما در مورد این عکس  که  بی گمان لاشه متلاشی شده یک  کروکدیل آفریقایی یا کروکدیل نیل است   حقه فتوشاپی در کار نیست بلکه حقه شیوه تصویربرداری در کار است.اگر به عکس دقت کنید  دم کروکدیل که دیرتر فاسد میشود هنوز تا حدودی شکل اصلی را حفظ کرده است. اما شکم کروکدیل پاره و متلاشی شده است.  اما عکاس برای اینکه  بتواند این را موجودی عجیب جا بزند  عکس پوزه کورکودیل را در ابنترنت قرار نداده است. البته پوزه کوره کدیل آفریقایی سنگین و استخوانی است و در نتیجه به زیر آب رفته است اما شکم و دم  بدلیل تورم و پارگی روی آب  مانده است. اگر تصویر از نمای جلوی و پوزه منتشر می شد آنوقت کاملا هویت این موجود عجیب روشن می شد.

اما این کورکودال چگونه به خلیج فارس آمده است بنظر من دو احتمال وجود دارد. :

۱- یک کروکدیل غول پیکر  که یا بنوعی سوار بر کشتی ها از آفریقا و یا آسیا پسفیک  فلیپین – هند تایلند  به خلیج فارس آمده و  بر اثر گرسنگی و یا هر عاملی خود را بداخل دریا انداخته و  شکاری هم انجام داده اما  با توجه به آبهای شور خلیج فارس  خفه شده و نتوانسته است به موقع خود را به ساحل برساند.

۲- یا  کروکدیل  متعلق به  قایق  قاچاق چیان بوده است و در بین راه مرده و آنرا به داخل خلیج فارس انداخته اند.   کروکدیل در رودخانه های منتهی به خلیج فارس زندگی نمی کند  و در آبهای شور خلیج فارس هم  نمی تواند زندگی کند هم بدلیل گرمای شدید تابستان و سردی شدید زمستان و هم شوری آب.

موجود عجیب در منطقه پارس جنوبی

  

Nile crocodile with jaws open

 

Nile crocodile

Nile crocodiles are the much feared reptilian predators of Africa’s rivers and lakes. Lurking almost totally submerged in the water, they lie in wait for passing prey. Once caught in those long powerful jaws, little escapes, not even large buffalo and wildebeest, which get dragged into the water and drowned. Their large bodies and long tails hide some pretty quick reflexes and quite fast bursts of speed. Nile crocodiles are extremely attentive and protective parents, with a surprisingly delicate touch. Strange as it may seem, their nests and young hatchlings are very vulnerable to predators.

Scientific name: Crocodylus niloticus

Rank: 

جانوران عجیب و افسانه ای خلیج فارس و دریای پارس (دریای عرب/ مکران) جساسه -دجال – پری – گاو ماهی – قرش  و .. اینجا…

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.